تغییر نام کشتی جام یادگار امام(س) به عبدالله موحد

رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشور به نام یادگار امام (ره) (سید احمد خمینی) نامگذاری شد و در مقابل جام یادگار امام به عبدالله موحد تغییر نام داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد تغییر نام جام یادگار امام (ره) به جام عبداله موحد گفت: طی دیداری که رئیس فدراسیون کشتی با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی فرزند مرحوم سید احمد خمینی داشت، توضیحاتی را در مورد نامگذاری رقابت های بین المللی کشتی کشورها به نام قهرمانان کشتی آن کشور از جمله جام های یاریگین و پادوبنی در روسیه، یاشاردوغو در ترکیه و دانکلوف و نیکولاپتروف در بلغارستان و چندین جام دیگر ارائه داد و با توجه به اینکه ایشان فردی ورزشی و ورزش دوست هستند، از این موضوع حمایت و استقبال کردند.

بر این اساس فدراسیون کشتی تصمیم گرفت از این پس جام یادگار امام (ره) به نام جام عبداله موحد دارنده مدال طلای المپیک و ۵ مدال طلای جهان برگزار شود.

همچنین فدراسیون کشتی با توجه به اهمیت جایگاه مرحوم سید احمد خمینی و خدمات ارزنده و بیشماری که ایشان به حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و کشور داشتند، تصمیم بر این گرفت که از این پس رقابت های لیگ برتر کشتی کشور با نام لیگ برتر کشتی جام یادگار امام (ره) برگزار شود.

لازم به ذکر است این برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران است که رقابت های بین المللی کشتی با نام عبداله موحد در تقویم اتحادیه جهانی کشتی ثبت خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید