پرواز اولین هواپیمای جهان با غول پیکرترین موتور جت دوقلو

هواپیمای ۷۷۷ ایکس بوئینگ که مجهز به بزرگترین موتور جت دو قلوی جهان است، پرواز آزمایشی خود را در روز شنبه با موفقیت به پایان رساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ۷۷۷ ایکس نسل جدیدی از هواپیماهای پهن پیکر محسوب می‌شود که بوئینگ امیدوار است با رونمایی از آن خاطره تلخ سقوط دو هواپیمای ۷۳۷ مکس این شرکت به علت نقص فنی به فراموشی سپرده شود.

ابتدا قرار بود پرواز این هواپیما در روز پنج شنبه یا جمعه صورت بگیرد. اما شرایط بد جوی این پرواز را به تأخیر انداخت. در نهایت این هواپیما از اورت واشنگتن به هوا بلند شد و بعد از چهار ساعت پرواز در نزدیکی سیاتل به زمین نشست. قرار است برای کسب اطمینان از ایمنی این هواپیما طی سال ۲۰۲۰ آزمایش‌های دیگری بر روی هواپیمای مذکور صورت بگیرد.

بوئینگ به علت برخی مشکلات فنی موتورهای GE۹X تولیدی جنرال الکتریک که در ۷۷۷ ایکس نصب شده، پرواز آزمایشی هواپیمای مذکور را یک سال به تأخیر انداخته بود. قطر فن موتور این هواپیما به ۳.۳ متر می‌رسد که در نوع خود بی نظیر است. این هواپیما ظرفیت حمل ۴۲۶ مسافر را دارد.

طول بال‌های این هواپیما در مجموع به بیش از ۷۱ متر می‌رسد و قابلیت تاشوی بال‌های یادشده موجب می‌شود که این طول حداکثر به میزان ۶ متر کاهش یابد. این امر عبور ۷۷۷ ایکس را از برخی مسیرهای فرودگاهی که دارای محدودیت‌هایی هستند، تسهیل می‌کند.

قیمت هر یک از این هواپیماها ۴۲۲.۲ میلیون دلار بوده و بوئینگ تا به حال سفارش خرید ۳۴۴ واحد از آنها را دریافت کرده که بیشترین میزان سفارش خرید مربوط به هواپیمایی امارات است.

 

دیدگاه تان را بنویسید