وجود ۳۷۰ زندانی زن جرایم غیرعمد در زندان

خوشرو گفت: در حال حاضر تعداد ۳۷۰ نفر از بانوان، مادران و همسران جامعه به دلیل جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید محمدرضا خوشرو دبیر ستاد ملی صبر گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد ۳۷۰ نفر از بانوان، مادران و همسران جامعه به دلیل جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که از این تعداد ۲۳۰ نفر واجد شرایط کمک مالی هستند و کانون خانواده آن‌ها از نعمت حضور آن‌ها محروم شده که این امر ضرر‌های جبران ناپذیری را در دراز مدت به جامعه تحمیل می‌کند که امیدواریم با استقبال جامعه از پویش بخشایش فاطمی بتوانیم بخش زیادی از این زندانیان را به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به آیه «لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون» هرگز به نیکی دست نمی‌یابید و از نیکان نمی‌شوید، مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، انفاق کنید، گفت: بخشش و گذشت در جای جای زندگی کوتاه دختر پیامبر(ص) به چشم می‌خورد و می‌تواند الگوی خوبی برای پیروان راستین آن حضرت باشد.

دبیر ستاد ملی صبر خاطرنشان کرد: در پویش بخشایش فاطمی هر ایرانی می‌تواند کمک‌های نقدی خود را برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به شماره کارت ستاد دیه ۹۳۴۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-‌۶۰۳۷ بانک ملی ایران و برای کمک به خانواده زندانیان به شماره حساب ۰۱۰۰۴۹۳۳۱۰۰۰۱ بانک ملی ایران به نام انجمن حمایت زندانیان مرکز پرداخت کنند.

وی افزود: خلاصه پرونده و مبلغ مورد نیاز برای آزادی تعدادی از بانوان زندانی پس از دریافت تاییدیه از مراجع قانونی در سایت ستاد ملی صبر قرار خواهد گرفت که هموطنان خیر می‌توانند با مراجعه به بخش "آزاد می‌کنم" و انتخاب زندانی زن مورد نظر، کمک خود را از طریق پرداخت بانکی به میزانی که می‌توانند، واریز کنند.

وی به استقبال بی نظیر هنرمندان و چهره‌های مورد اعتماد مردم در جامعه از پویش بخشایش فاطمی اشاره کرد و افزود: امید است در هفته جاری با مشارکت شهروندان این پویش در سطح کشور فراگیرتر شود و شاهد آزادی تمام زنان زندانی غیرعمد باشیم.

دبیر ستاد ملی صبر با تاکید بر نقش همیاران صبر در آزادی زندانیان گفت: همیاران صبر نیز می‌توانند با نقل روایت‌های خود از گذشت و بخشایش در فضای مجازی با #بخشایش_فاطمی #بخشایش_به_رسم_نیکان و #بخشایش_از_دل ضمن مشارکت در پویش معنوی، در رقابت بهترین اثر همراه با ۵۰ هدیه ارزشمند شرکت کنند.

خوشرو در پایان با دعوت از هنرمندان، فعالان اجتماعی و شهروندان برای پیوستن به پویش بخشایش فاطمی گفت: این پویش با مشارکت معاونت فرهنگی قوه قضاییه، ستاد دیه کشور، انجمن حمایت زندانیان مرکز، مرکز امور شورا‌های حل اختلاف، گروه تلویزیونی شاهد، فرهنگسرای مترو، موسسه فرهنگی تبیان، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید