علی‌نژاد: نمی گذاریم بحث میزبانی به بازیهای ملی کشیده شود

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ماجرای میزبانی فقط در مورد مسائل باشگاهی مطرح شده و اگر به بحث ملی کشیده شود، ما از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی علی‌نژاد در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک در خصوص تصمیمات AFC‌علیه فوتبال ایران اظهار داشت: به نظرم آقایان با نگاه سیاسی کارشان را از قبل انجام داده بودند و ما این موضوع را پازل فشاری می‌بینیم که در ابعاد مختلف به ایران وارد می‌شود که پشت این مسائل آمریکا، اسرائیل و بعضی از دولت‌های منطقه هستند.

وی افزود: با این وجود تمام تلاشمان را انمجام دادیم و از روز جمعه تمام ابزارهایی که می‌توانستیم را به کار گرفتیم. نامه‌های متعددی به AFC و فیفا نوشتیم، وزیر ورزش با شیخ سلمان صحبت کرد، صالحی امیری نامه‌ای به شیخ احمد نوشت، از سوی دیگر وزارت امور خارجه به این موضوع ورود کرد و مجلس شورای اسلامی نیز کمک کرد. تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک هم نیز به کار گرفته شده و از سوی دیگر باشگاه‌های ما هم اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند در کشور دیگری بازی کنند.

علی نژاد تصریح کرد: ما نمی‌توانیم حق هواداری را سلب کنیم و نمی‌شود این حق را از مردم بگیریم. از طرف دیگر ورزشکار ما با تیمش مرتب در سفر باشد و در واقع از قبل بازنده باشد. این تصمیم جمعی ما و مردم و جوان‌ها منجر شد که اجماع ملی صورت بگیرد. این مردم باعث شدند ما زیر بار ذلت نرویم و در واقع نمی‌پذیریم حرف زور را قبول کنیم. بدیهی است که آنها روی تصمیم خود بمانند ولی ما هم روی موضع خودمان هستیم. وظیفه ما بود از تمام ابزارها استفاده کنیم ولی واقعیت این است که بعید است تغییری در تصمیم این مجموعه شاهد باشیم. قطعا عدم حضور باشگاه‌های ما آسیب جدی به کیفیت مسابقات وارد می‌کند و AFC در این زمینه هزینه‌هایی را متحمل خواهد شد که خودش عامل محسوب می شود. این یک بازی سیاسی است و AFC باید به این بازی سیاسی خاتمه بدهد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود خیلی از کشورها برای عدم حضور تیم‌های ملی کشورشان در ایران مشغول نامه نگاری هستند، گفت: من این موضوع را تائید نمی‌کنم چون این موضوع برای بازی های باشگاهی بوده است. الان فقط در مورد مسائل باشگاهی بحث شده و اگر به بحث ملی کشیده شود، ما از این موضوع جلوگیری خواهیم کرد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص اعتراض دبیر به بودجه گفت: این اعتراض در مورد کمیته ملی المپیک بوده است. ما به فدراسیون‌های المپیکی 80 درصد بودجه را پرداخت کردیم و فکر می‌کنم به فدراسیون کشتی نزدیک به 9.5 میلیارد تومان واریز کردیم که عدد قابل توجهی است. ان شاالله طی روزهای آتی نیز مبالغی را به فدراسیون‌ها پرداخت خواهیم کرد.

علی نژاد در خصوص اینکه آیا مبلغ واریزی را اعلام می‌کند یا خیر عنوان کرد: خانم فرامرزیان مبلغ را می‌داند و من نمی‌توانم آن را اعلام کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید