معرفی کتاب؛

روزی روزگاری قاسم سلیمانی

سحرگاه سیزدهم دی ماه بود که حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس و جمعی دیگر از یارانش در حمله بالگردهای تروریست امریکایی به شهادت رسید. درباره این شهید والامقام کتاب های متعددی به چاپ رسیده است که «روزی روزگاری قاسم سلیمانی» از جمله همین کتاب هاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، اواخر سال 1360، وقتی محسن رضایی فرمانده کل سپاه، حکم فرماندهی تیپ ثارالله را به قاسم سلیمانی داد، فرمانده وقت سپاه منطقه 6 کشوری با این انتصاب مخالفت کرد، شاید هیچ کدام نمی دانستند که این جوان 23 ساله با نبوغ نظامی تحسین برانگیزش، سال ها بعد شخصیتی فراملی خواهد شد و افسران CIA از وی به عنوان قوی ترین مامور مخفی خاور میانه یاد خواهند کرد. سلیمانی که مانند سایر رزمنده ها برای نبرد با دشمن به جبهه رفته بود، چگونه به فرماندهی لشکر و سپس به شهرت جهانی رسید و از منظر سازمان های اطلاعاتی غرب، به رمزآلودترین چهره قرن تبدیل شد؟ عملکرد وی در دفاع هشت ساله ملت ایران و در رهبری لشکر 41 ثارالله چه تاثیری در موقعیت امروزش داشته است؟ شاید مجموعه کتاب های «روزی روزگاری قاسم سلیمانی» به این پرسش ها پاسخ دهد.

حاج قاسم سلیمانی

«روزی روزگاری قاسم سلیمانی» عنوان مجموعه ای از کتاب هاست که نشان می دهد وی نیروهای تحت امرش را چگونه در میدان جنگ و در سخت ترین شرایط هدایت می کرد و فاش می کند که این فرمانده جوان در نبود همکاری مسئولان منطقه، چگونه تیپ درجه دومی را به لشکری قدرتمند و خط شکن تبدیل کرد و به خواننده می گوید که سلیمانی چگونه رزمندگان ثارالله را از خطوط مستحکم دفاعی دشمن در تمام جبهه ها و در جبهه شرق بصره عبور داد و در نهایت به این پرسش پاسخ می دهد که چرا افراد لشکرش، پس از سی سال هنوز مرید او هستند و تا پای جان بر سر پیمان ایستاده اند.

 

حاج قاسم سلیمانی

این مجموعه بزرگ در طراحی نهایی، 16 عنوان کتاب را در برگرفت که هریک فرماندهی سلیمانی را در دوره زمانی خاصی از دفاع مقدس روایت می کند. مجموعه کتاب ها چنان طراحی شده اند که هر کتاب به صورت مستقل قابل استفاده باشد و در مجموع نیز پیوندی منطقی را بین دوره های مختلف ترسیم کند. طرح کلی مجموعه «روزی روزگاری قاسم سلیمانی» به صورت جدولی است که در صفحه آخر کتاب آمده است.

دیدگاه تان را بنویسید