قابلیت جدید نرم افزار SmartThings چیست؟

شرکت سامسونگ به تازگی اعلام کرد که در نسخه آینده نرم افزار SmartThings کاربران توانایی کنترل خودرو خود را نیز خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از نرم افزارهای شرکت سامسونگ که کمتر کاربری در کشور ما از آن استفاده می‌کند اما در کشورهای بزرگ جهان یکی از پرکاربردترین نرم افزارها به شمار می‌رود، نرم افزار SmartThings است. کاربران به وسیله این نرم افزار می‌توانند برخی از لوازم خانگی خود، چراغ‌ها و یا درب گاراژ را باز و بسته کنند؛ هرچند استفاده از این قابلیت‌ها صرفا در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تمامی موارد یاد شده به اینترنت متصل باشند. اما سامسونگ به تازگی و در کنفرانس خود در مراسم CES اعلام کرد که قصد دارد قبلیتی جدید را به این نرم افزار اضافه کند که با همکاری شرکت Smartcar طراحی شده است و به وسیله آن نرم افزار SmartThings می‌تواند به اتومبیل‌های جدید متصل شود.

ظاهرا عملکرد این نرم افزار در گوشی شامل مواردی مثل باز و بسته کردن درب اتومبیل، مکان یابی، مشاهده مسافت پیموده شده، میزان سوخت خودرو و همچنین میزان باتری در خودروهای EV می‌شود. ظاهرا سامسونگ عملکرد این نرم افزار در خانه‌ها را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشیده است و قصد دارد آن را وارد خودروهای امروزی کند.

به این ترتیب نرم افزار SmartThings اولین نرم افزاری خواهد بود که خودروها و منازل را با یکدیگر ادغام می‌کند و کاربران می‌توانند به وسیله آن خودرو و منزل خود را کنترل کنند. این نرم افزار در حال حاضر بیش از 50 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و سامسونگ به این افراد مژده امکان کنترل خودرو را نیز داده است.

نسخه جدید این نرم افزار در حال حاضر توسط سامسونگ و شرکت Smartcar در حال آزمایش است و به احتمال زیاد در آینده‌ا نزدیک این نرم افزار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این باید در روزهای آینده شاهد واکنش رقیب اصلی سامسونگ یعنی اپل باشیم چرا که این نیز احتمالا نرم افزار Home خود را بهبود خواهد بخشید و بعید نیست که قابلیت کنترل خودرو را نیز به آن اضافه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید