نیمه نهایی سوپر جام اسپانیا

اتلتیکو با شکست بارسا حریف رئال مادرید شد

اتلتیکو مادرید توانست در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا بارسلونا را شکست دهد و حریف رئال مادرید در فینال شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ دومین دیدار نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا پنجشنبه شب بین دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید برگزار شد و روخی بلانکو توانست با یک کامبک ۳ بر ۲ پیروز شود.

اتلتیکو بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست خطر ساز شود و تنها ضربه توماس بود که نتو به راحتی آن را مهار کرد. در ادامه بارسا بازی را تا پایان نیمه نخست در اختیار گرفت. شاگردان ارنستو والورده مدام حمله می کردند. نخستین موقعیت را لیونل مسی نتوانست به گل تبدیل کند و یان اوبلاک ضربه اش را دفع کرد و توپ برگشتی به بازیکن اتلتیکو رسید. آبی اناری ها هر لحظه فشار را بیشتر می کردند. در دقیقه ۳۳ توپ از فاصله نزدیکی از کنار دروازه روخی بلانکو به بیرون رفت. آنتوان گریزمان دیگر فرصت تیم کاتالانی را از دست داد و اوبلاک اجازه نداد هم تیمی سابقش دروازه اش را باز کند. در این میان اتلتیکو صاحب یک ضربه آزاد شد که نتو اجازه نداد شوت اکتور اررا وارد دروازه شود. در نهایت دو تیم پس از ۴۵ دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند. در این نیمه جرارد پیکه و توماس کارت زرد گرفتند. همچنین لوییس سوارس و ساویچ به دلیل درگیری لفظی در پایان نیمه نخست با کارت زرد جریمه شدند.

کوکه در شروع نیمه دوم به جای اررا وارد زمین شد و چند ثانیه بعد گل نخست بازی را به ثمر رساند تا نتیجه یک بر صفر به نفع اتلتیکو شود. آبی اناری ها پس از این گل توپ و میانه میدان را در اختیار گرفتند و به دنبال گلزنی بودند. مسی با یک ضربه دقیق توانست در دقیقه ۵۱ نتیجه را مساوی کند. گریزمان فرصت داشت بازی را ۲ بر یک کند اما اوبلاک اجازه نداد ضربه مهاجم فرانسوی به گل تبدیل شود. در دقیقه ۵۹ مسی گل دوم تیمش را به ثمر رساند اما داور به کمک VAR آن را مردود اعلام کرد. ستاره بارسا هنگام کنترل توپ از دست خود کمک گرفت. تنها دو دقیقه بعد گریزمان دروازه اتلتیکو را باز کرد. اوبلاک ابتدا ضربه سر سوارس را به نحو فوق العاده ای مهار کرد اما نتوانست برای ضربه سر گریزمان واکنشی نشان دهد.

مهارهای اوبلاک ادامه داشت و دروازه بان روخی بلانکو این بار شوت سوارس را دفع کرد. ویتولو و مارکوس یورنته برای تیم مادریدی به میدان رفتند. حمله های بارسا ادامه داشت و داور یک ضربه آزاد به نفع این تیم اعلام کرد. آبی اناری ها در یک حرکت تمرینی باز هم دروازه اتلتیکو را باز کردند اما داور گل پیکه را به کمک VAR آفساید اعلام کرد. در دقیقه ۷۷ آنخل کورئا یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد و نتوانست بازی را مساوی کند. در دقیقه ۸۰ ویتولو صاحب یک فرصت خوب شد و تنها نتو را پیش روی خود داشت اما دروازه بان بارسلونا او را متوقف کرد تا داور یک پنالتی به نفع روخی بلانکو اعلام کند. آلوارو موراتا آن را به گل تبدیل کرد تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. لحظاتی بعد داور یک صحنه مشکوک به پنالتی را با VAR چک کرد اما معتقد بود توپ به دستان پیکه برخورد نکرده است. سرخیو بوسکتس در دقیقه ۸۵ تعویض شد تا ایوان راکیتیچ به میدان برود. لحظاتی بعد کورئا با پاس موراتا در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توانست گل سوم اتلتیکو را به ثمر برساند.

آنسو فاتی در دقیقه ۸۸ وارد زمین شد تا در گلزنی به بارسا کمک کند. لحظاتی بعد یورنته صاحب توپ شد و تا محوطه جریمه آبی اناری ها پیش رفت اما ضربه اش را نتو به کرنر فرستاد. در وقت های اضافه پیکه فرصت داشت بازی را مساوی کند اما ضربه سرش به بیرون رفت. در نهایت اتلتیکو پیروز این دیدار شد و یکشنبه هفته آینده در دیدار فینال به مصاف رئال مادرید خواهد رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید