به مناسبت سالگرد قیام ۱۹ دی قم؛

مبارک باد بر شما این شهادتها و این فداکاریها و این مصیبتها

در بخشی از سخنان امام آمده است: در این دو سال اخیر، ایامى بوده است که مصیبت براى ملت بوده است، لکن توأم با سرفرازى شهادت در راه اسلام. خون دادن در راه استقلال؛ ما هم سرفرازیم در عالم، براى اینکه قیام کردیم بر ضد طاغوت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی(س) در سالگرد قیام 19 دی مردم قم و در جمع کارکنان پالایشگاه تهران و جهاد سازندگی بابل با تبریک شهادت ها و فداکاری ها می فرماید:

«من نمى‌ دانم از کجا شروع کنم. تسلیت به ملت ایران براى فجایعى که در طول این مدت دیدند، و شهدایى که دادند، یا بر فجایعى که در 15 خرداد به بار آمد، یا فجایعى که 17 دى، 19 دى. ما تمام ایام سالمان، در این دو سال اخیر، ایامى بوده است که مصیبت براى ملت بوده است، لکن توأم با سرفرازى شهادت در راه اسلام. خون دادن در راه استقلال؛ ما هم سرفرازیم در عالم، براى اینکه قیام کردیم بر ضد طاغوت. و ملت ما، تمام قشرها، بانوان، آقایان، تمام قشرهاى ملت، قیام کرد و بر همه قواى شیاطین غلبه کرد.

مبارک باد بر شما این شهادتها و این فداکاریها و این مصیبتها. و باز مبارک باد بر شما این تحولى که در شما پیدا شد در صنعت نفت. آن تحولى که پیدا شد و از آنجا شروع شد شریان اجانب را قطع کرد. مبارک باد بر شما این پیروزى، و این تحولى که در تمام قشرها پیدا شده است، که یک رشته او همین سازندگى است، که در همه جا هست، و آقا الآن بعضش را فرمودند.

من باید تشکر کنم از این ملت که همچه حس اعانت درشان پیدا شده است، حس تعاون پیدا شده است، که خودشان بدون انتظار از اینکه قوه‌ هاى دیگرى به آنها کمک کند، خودشان قیام کردند، و در همه مسائل با قدرت پیش رفتند. برادران من، ایران امروز مال شماست. دستهاى اجانب ازش کوتاه. و توطئه گرها به واسطه همین قیام شما و به‌ واسطه کوتاه شدن دست اجانب در توطئه هستند. همان طور که مردانه قیام کردید و مردانه عقب زدید آن سد شیطانى را، شکستید آن سد شیطانى را، مردانه باقى باشید بر آن، و نهضت خودتان را پیش ببرید. کشور مال شماست. خرابى مال شماست. و آباد کردن به عهده شما. خرابى اندازه ندارد. این قدر نیست که بتواند یک قشرى او را آباد کند.

خرابى به اندازه‌اى است که باید تمام افراد ملت قیام کند، جدیت کند تا ترمیم کند. لکن قیام براى این امر، هم قیام براى خداست و هم قیام براى اسلام و ملت و کشور خودمان است. و باید به همین طور پیش برویم و دست توطئه گرها را قطع کنیم، همان طور که دست اجانب را از مخازنتان قطع کردید. من از شماها تشکر مى‌ کنم. از همه ملت تشکر مى‌ کنم. از شما آقایان که زحمت کشیدید و اینجا تشریف آورید. از پالایشگاه تهران و از شمال تشریف آوردید. خداوند همه شما را حفظ کند و موفق و مؤید.

و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته‌»

صحیفه امام؛ ج‌12، ص 84-85

 

 

دیدگاه تان را بنویسید