توصیه های "وارون بافت" برای سرمایه گذاری

وارون بافت برای سرمایه گذاری و موفق شدن در این راه توصیه هایی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وارن ادوارد بافت متولد ۳۰ آگوست ۱۹۳۰ در شهر اوماهای نبراسکا است. او دومین فرزند یک خانواده پنج‌نفره بود. پدرش هاوارد بافت، نماینده‌ی کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا بود.

بافت از دوران جوانی علاقه اش را به دنیای کسب و کار و پول و سرمایه گذاری نشان داد. او از همان ابتدای دوران دانشجویی اش، مشغول کسب و کارهای مختلف شد؛ از فروش آدامس تا جمع کردن بطری های خالی نوشابه و پخش کردن روزنامه خانه به خانه…

وارن بافت اولین سرمایه گذاری اش را در بازار بورس در سن 11 سالگی با خرید سهام شرکت پدرش انجام داد. در سن 15 سالگی درآمدی حدود 175$ فقط از سیستم پخش روزنامه داشت. بافت قبل از 20 سالگی، توانست به کمک نبوغ و هوش مالی اش بیش از 90$ هزار دلار پس انداز داشته باشد.

امروزه وارن بافت، یکی از مشهورترین چهره‌های دنیای سرمایه‌گذاری و از افرد ثروتمند در جهان است. سبک سرمایه‌گذاری او، الگوی بسیاری از فعالان اقتصادی جهان است. وی فعال حقوق بشر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی است. بافت همیشه به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان شناخته می‌شود. وی از سنین کودکی و نوجوانی علاقه‌ی خود را به سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازارهای اقتصادی نشان داد. به خاطر موفقیت های وارون بافت در سرمایه گذاری، همیشه نصایح و راهنمایی های این فرد موفق عرصه های اقتصادی، مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه ما قسمتی از این راهنمایی ها و درس ها را آورده ایم.

درس های وارون بافت:

۱. هیچ‌گاه بر روی یک منبع درآمد تکیه نکنید. حتما یک منبع دوم هم پیدا کنید.

بافت این مورد را در مورد «کسب درآمد» گفته. او معتقد است که برای داشتن شرایط مالی بهتر و پایدارتر، باید حداقل دو منبع درآمد داشت.

۲. اگر لوازمی که نیاز ندارید بخرید، به زودی مجبور خواهید شد لوازمی که نیاز دارید را بفروشید.

این موضوع در مورد «مدیریت هزینه‌ها» گفته شده. طبق باور بافت، خرید لوازمی که صرفا از روی علاقه بوده و نیازی را برطرف نمی‌کنند، اشتباه بزرگی به حساب می‌آید.

۳. درست نیست که هر چه از درآمدتان باقی می‌ماند را پس‌انداز کنید. بلکه باید هر چقدر که از پس‌انداز کردن باقی ماند را خرج کنید.

سومین نکته‌ی بافت، به «پس‌انداز» مربوط است. پس‌انداز کردن بر خرج کردن اولویت دارد و ابتدا باید مبلغی را پس‌انداز و سپس مابقی را خرج کرد.

۴. هیچ‌گاه عمق یک رودخانه را با هر دو پا اندازه نگیرید.

مورد چهارم که در مورد «ریسک‌پذیری» بوده، مصداق عبارت «بی‌گدار به آب زدن» است. بافت معتقد است که نباید تمام و کمال هر ریسکی را پذیرفت و حتما راهی برای جبران خطا باقی گذارید.

۵. تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد قرار ندهید.

این نکته که در مورد «سرمایه‌گذاری» بیان شده، به موضوع انتخاب چند حوزه برای سرمایه‌گذاری اشاره دارد. بافت پیشنهاد می‌کند که تمام دارایی خود را تنها در یک حوزه سرمایه‌گذاری نکنید.

۶. صداقت، موهبت با ارزشی است. انتظارش را از انسان‌های بی‌ارزش نداشته باشید.

نکته‌ی ششم و معروف‌ترین سخن وارن بافت، در مورد «سطح انتظار» بیان شده. بافت معتقد است صداقت و راست‌گویی، موهبت‌های باارزش و کمیابی هستند و نباید انتظار داشته باشید که همه با شما روراست و صادق باشند.

دیدگاه تان را بنویسید