مدیر عامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس عنوان کرد؛

سهامداران بخاطر ریزش شاخص بورس هیجان زده نشوند

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۱۶۷۶۴.۷۹ واحدی، روی پله ۳۶۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۱۴۲۵۰.۸۶ واحدی کار خود را آغاز کرد.

بر این اساس ارزش کل معاملات از ۸ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۶۸ هزار نوبت معاملاتی است.

 

نماد‌های پر بیننده فولاد، فارس، فملی، کگل، رمپنا، شبندر، تاپیکو با روند نزولی کار خود را آغاز کرد.

شاخص کل فرابورس در آغاز معاملات با کاهش ۲۱۶.۳۶ واحدی به پله ۴ هزار و ۸۰۴ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از ۱ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۹۳ میلیون سهم طی ۲۸ هزار نوبت معاملاتی است.

کاهش ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش ۱۵۴۵۰.۷۸ واحدی کار خود را ادامه کرد.

بر این اساس ارزش کل معاملات از ۱۵ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد سهم طی ۱۴۸ هزار نوبت معاملاتی است.

نماد‌های پر بیننده فولاد، فارس، فملی، کگل، رمپنا، شبندر، تاپیکو با روند نزولی کار خود را ادامه داد.

شاخص کل فرابورس در آغاز معاملات با کاهش ۲۲۱.۶۲ واحدی به پله ۴ هزار و ۷۹۹ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از ۴ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۷۶۵ میلیون سهم طی ۶۱ هزار نوبت معاملاتی است.

کاهش شاخص بورس در پایان معاملات

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با کاهش،  ۱۶۷۶۴.۷۹ واحدی کار خود را به پایان رساند.

بر این اساس ارزش کل معاملات از ۳۰ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۶ میلیارد سهم طی ۲۹۶ هزار نوبت معاملاتی است.

نماد‌های پر بیننده فولاد، فارس، فملی، کگل، رمپنا، شبندر، تاپیکو با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات با کاهش ۲۲۳.۶۹ واحدی به پله ۴ هزار و ۷۹۷ واحدی رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات از ۹ هزار میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۱۳۹ هزار نوبت معاملاتی است.

یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره  به ریزش شاخص بورس در جریان معاملات امروز اظهار کرد: تمام کشور به ویژه جامعه بازار سرمایه از اقدام ددمنشانه ایالات متحده آمریکا را محکوم کرده و از فقدان سردار قاسم سلیمانی کاملا سوگوار است.

وی افزود: امروز جلسه شورای عالی بورس برای رصد بازار سرمایه و همچنین کنترل شرایط بازار برگزار شد که در این جلسه به شرایط ریزشی بازار سرمایه به علت تاثیر پذیری از حملات تروریستی بر بازارهای جهانی پرداخته شد.

این مقام مسئول در ادامه بیاد کرد: سازمان بورس همواره حمایت های ویژه ای برای سهامداران در نظر گرفته است در جلسه امروز شورای عالی بورس نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

 

مدیر عامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه بازار بورس مشمول بازیگران حقیقی و حقوقی است، گفت: شورای عالی بورس امروز میزبان سهامداران حقوقی بود تا به آن ها تاکید کند که سازمان بورس و اوراق بهادار در شرایط فعلی تمام تلاش خود را برای حفاظت از ارزش سهام آن ها انجام می دهد.

فلاح تاکید کرد: بورس بارها تاکید می کند که سهامداران حقیقی هم مانند سهامداران حقوقی نگران ارزش سهام خود نباشند، از فروش هیجانی سهام خود به علت تحولات بازار جهانی بورس، خودداری شود چرا تمام شایعات مطرح شده قصد صدمه زدن به بازار سرمایه ایران را دارد بنابر این سهامداران هوشیار عمل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید