نیمه افراشته شدن پرچم ایران در مدارس/ شعار «مرگ‌برآمریکا» در مراسم صبحگاه مدارس

پرچم جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در مدارس سراسر کشور نیمه‌افراشته خواهد شد و شعار «مرگ بر آمریکا» در مراسم صبحگاه مدارس طنین‌انداز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌هایی را برای گرامیداشت و نکوداشت یاد شهید سلیمانی به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: خبر جانسوز شهادت سرباز فداکار اسلام ،سردار مجاهد، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط بالگردهای آمریکای جنایتکار در فرودگاه بغداد بار دیگر پرده از چهره دشمنان زبون این ملت برداشت و موجی از اندوه و نفرت علیه آنان ایجاد نمود و غم سنگینی بر قلب و روح مردم شریف و بزرگ ایران اسلامی نهاد.

سردار حاج قاسم سلیمانی،اسوه ایمان، ایثار، شجاعت و ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت‌شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود که سال‌های سال برای عزت و سربلندی میهن عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

از ویژگی‌های این مجاهد فداکار و انسان وارسته، ایمان و اعتقاد بسیار قوی، ولایت مداری، دشمن‌شناسی و بصیرت، اخلاق و جنبه‌های عاطفی بود که با صلابت وشجاعت او درآمیخته بود،

لذا ضمن تبریک به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تسلیت به تمامی عاشقان فی سبیل لله و مردم شریف ایران به ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا گرامی، انتظار می‌رود با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و صیانت از میراث گران‌بهای شهدای والامقام و ادای احترام به شهید مکتب مقاومت و اخلاص و ایثار، حاج قاسم سلیمانی با برنامه‌ریزی، پشتیبانی و هماهنگی‌های لازم نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی و آگاه سازی دانش‌آموزان به شرح برنامه‌های ذیل اهتمام جدی را به عمل آورید.

1- قرائت پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در صبحگاه مدارس و آغاز امتحانات

۲- قبل از شروع کلاس‌ها و برگزاری امتحانات، اجرای یک دقیقه سکوت برای احترام به روح ملکوتی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی

۳- نیمه افراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مدارس، ادارات و فضاهای پرورشی

۴- فضاسازی محیطی و نصب پرچم مشکی در مدارس و ادارات و فضاهای پرورشی و تربیتی

۵- برنامه‌ریزی برای سخنرانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به جنایات و دسیسه‌های دشمنان این کشور، توسط معلمان، مربیان وافراد آگاه و تحلیلگر، به عنوان نمادی از محصول تربیت همه جانبه

۶- اجرای مراسم صبحگاه با شعار محوری و طنین صدای مرگ بر آمریکا

۷- نصب بنر و تمثال زیبای شهید حاج قاسم سلیمانی

۸- قرائت قرآن و فاتحه توسط دانش‌آموزان و معلمان

۹- بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای برنامه‌ها

۱۰- بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی مدارس برای جریان‌آفرینی ونکو داشت فرهنگ مقاومت

11- توزیع شربت و خرما و ذکر فاتحه و صلوات در مدارس

 

دیدگاه تان را بنویسید