نقاشی مشهور از کارخانه‌ای قدیمی به حراج گذاشته شد

یکی از آثار مهم ال اس لوری نقاش مشهور بریتانیایی که تاکنون هیچگاه به نمایش عموم گذاشته نشده بود، در حراجی کریستیز به فروش گذاشته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این تابلو نقاشی که سال‌ها بر دیوار خانه محققی به نام لئونارد دی همیلتون نصب شده بود، «کارخانه،‌ شهر پندلربری» نام دارد و به نظر می‌رسد گل سرسبد رویداد حراج آثار هنری مدرن بریتانیایی «کریستیز» باشد که در بیست و یکم ژانویه برگزار می‌شود.

مدیر بخش آثار هنر مدرن بریتانیایی حراجی کریستیز بیان کرد: «این اثر یک تابلو نقاشی دوست‌داشتنی و یک ترکیب بی‌نظیر است. در این تابلو تمامی عناصری که از لوری انتظار می‌رود پیدا می‌شود ... در این نقاشی تعداد بسیاری از افراد که کارهای متفاوتی انجام می‌دهند، چندین خانه و کارخانه که در پس زمینه نقاشی شده‌اند را می‌توان دید. این تابلو نقاشی یک اثر تمام عیار از لوری است.»‌

تصویر نخستین کارخانه نساجی مجهز به نیروی برق بریتانیا که در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد و در سال ۱۹۸۴ تخریب شد، موضوع اصلی این نقاشی است که به نحوی می‌توان گفت به تازگی کشف شده است.

گران‌ترین اثری که تاکنون از لوری در حراجی‌ها به فروش رفته دو تابلو نقاشی «مسابقه فوتبال» ‌و «سیرک پیکدیلی» بوده است که هر کدام به قیمت ۵.۶ میلیون پوند به فروش رفته‌اند.

برای تابلو نقاشی «کارخانه،‌ شهر پندلربری» ارزش تخمینی ۷۰۰ هزار الی یک میلیون پوند تعیین شده است.

لارنس استفن لوری که در سال ۱۹۷۶ در سن ۸۸ سالگی درگذشت بیشتر برای به تصویر کشیدن زندگی طبقه‌ کارگر مشهور بود. وی متولد شهر منچستر و نقاش سلطنتی در مراسم تاجگذاری ملکه در سال ۱۹۵۳ بود. در سال ۱۹۷۶ تصویر یکی از آثار او روی تمبرهای انگلیس نقش بست.

 

دیدگاه تان را بنویسید