با این روش ها تدریس خصوصی با درآمد بالا داشته باشید

نیاز به شغل دوم این روزها امری رایج محسوب می شود، تدریس خصوصی از جمله مشاغل ممکن برای بسیاری افراد است که میتوان با راه هایی به رونق آن کمک کرد

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این مقاله ۱۰ راهکار بسیار موثر، کاربردی و عملی برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی توضیح داده شده است. تدریس خصوصی به عنوان یک کار پاره وقت و یا تمام وقت می تواند گزینه بسیار خوبی برای کسب درآمد باشد و تمام افراد به عنوان شغل اصلی و یا کار دوم می توانند روی آن حساب کنند. برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی راهکارهای زیر را مد نظر داشته باشید.

همکاری با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی (Tutor):

اولین راهکاری که معمولا هر استاد و مدرس خصوصی به نظرش می رسد این است که با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی تماس بگیرد و برای جذب شاگرد اعلام آمادگی نماید. این روش می تواند یک روش خوب برای جذب شاگرد باشد اما بهترین روش نیست. برای اساتید تازه کار می تواند برای شروع کار بسیار مناسب باشد. در ادامه اگر آموزشگاه یا موسساتی شرایط خوبی در نظر گرفتند و با قیمت خوب شاگرد معرفی کردند باز هم می تواند روش مناسبی باشد. اما به هر حال آموزشگاهها هزینه را خیلی بالا در نظر نمی گیرند تا جذب شاگرد بیشتری داشته باشند و در نتیجه درآمد اساتید هم نمی تواند خیلی بالا باشد. در ضمن، هر جلسه باید درصدی از حق التدریس به آموزشگاه پرداخت شود. این روش برای شروع کار خوب است اما روش های بهتری هم برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی وجود دارد. اساتید مجرب و معلم های خوب تدریس خصوصی تهران و کل ایران معمولا سعی می کنند به  صورت مستقیم و بدون واسطه شاگرد جذب نمایند. ممکن است آموزشگاه یا موسسه ای با شرایط خوب برای مدرسین خودش شاگرد جذب کند. در این صورت ادامه همکاری با این موسسات می تواند گزینه خوبی باشد. اما به صورت کلی جذب شاگرد مستقیم و بدون واسطه مزایای زیادی دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

تبلیغات در روزنامه برای جذب شاگرد:

اگر در زمینه آموزش و تدریس خصوصی درس ریاضی دبستان، متوسطه و دانشگاه، تدریس خصوصی فیزیک، شیمی، زیست شناسی، عربی، زبان انگلیسی و یا هر درس دیگری فعالیت دارید تبلیغات در روزنامه برای جذب شاگرد هم می تواند گزینه خوبی برای جذب شاگرد باشد. البته تبلیغات در روزنامه هزینه بالایی دارد. اما در ایام امتحانات می تواند موثر باشد. در شهرهای بزرگ بسیاری از مدرسین قدیمی و مجرب هنوز از تبلیغات روزنامه برای جذب شاگرد استفاده می کنند. البته تبلیغات در روزنامه به نسبت تبلیغات اینترنتی شاید خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد و محدودیت مکانی و زمانی دارد. اما به هر حال در شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج هنوز هم شاید تبلیغات روزنامه بتواند موثر باشد. عیب دیگری که تبلیغات روزنامه برای جذب شاگرد دارد این است که فقط برای یک روز ماندگاری دارد و از بین می رود. در هر صورت، تبلیغات روزنامه هم گزینه مناسبی برای شهرهای بزرگ است.

تبلیغات در سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی:

شاید بتوان گفت تبلیغات در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند ایران مدرس IranModares.com بهترین راهکار برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی است. در سایت ایران مدرس می توانید تبلیغات تدریس خودتان را به صورت رایگان و بدون هزینه و یا در صورت تمایل به صورت ویژه ثبت نمائید. ثبت تبلیغات در سایت های تخصصی آگهی تدریس خصوصی مانند ایران مدرس مزیت های زیادی دارد. اولا با کمترین هزینه و حتی به صورت رایگان می توانید تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. ثانیا تبلیغ شما نه تنها در شهر محل سکونت خودتان بلکه در کل ایران و حتی در کل جهان دیده خواهد شد و می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین و یا به صورت حضوری کار تدریس خصوصی را انجام دهید. مشخصات شما در این سایت ها همیشه باقی خواهد ماند و در کل طول شبانه روز قابل مشاهده بوده و می توانید از این طریق شاگرد جذب نمائید.

چاپ و توزیع تراکت در مدارس، دانشگاهها و محلات مورد نظر:

راهکار دیگری که برای جذب شاگرد وجود دارد این است که در مدارس و دانشگاهها و یا در محلاتی که مد نظر شما است تراکت توزیع نمائید. حتی می توانید در مدارس یک جلسه کلاس گروهی رایگان برگزار کنید و در ادامه برای کلاس های خودتان تبلیغ کنید. اگر ساکن تهران یا شهرهای بزرگ دیگر هستید، می توانید در دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور و … تراکت توزیع نمائید. اگر در مقطع متوسطه و ابتدایی کار تدریس خصوصی را انجام می دهید در مدارس این کار را انجام دهید. این روش ممکن است به لحاظ مکانی محدوده کمی را پوشش دهد اما می تواند بعضا بسیار موثر باشد.

تبلیغات در سایت های عمومی آگهی اینترنتی:

استفاده از اینترنت همواره روش بسیار خوبی برای جذب شاگرد است. علاوه بر سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی که در بالا مورد بررسی قرار گرفت راهکار دیگری که وجود دارد این است که در سایت های عمومی آگهی اینترنتی مانند سایت های دیوار و شیپور و …. تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. البته ثبت آگهی تدریس خصوصی در این سایت ها به نسبت سایت های تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس ممکن است بازدهی کمتری داشته باشد. اما در هر صورت، به صورت رایگان می توانید مشخصات خودتان را در این سایت ها هم ثبت نمائید و شانس خودتان را برای جذب شاگرد افزایش دهید. در هر سایتی که قصد دارید برای جذب شاگرد تبلیغ کنید تلاش نمائید متن کامل و خوبی برای تبلیغ خودتان بنویسید و به این ترتیب احتمال جذب شاگرد خودتان را بیشتر کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن شاگرد خصوصی:

در حال حاضر افراد بسیار زیادی از شبکه های اجتماعی برای معرفی خدمات و کالاهای خودشان استفاده می کنند. برای گرفتن شاگرد خصوصی و خوب پول در آوردن از تدریس خصوصی دروس مختلف شبکه های اجتماعی هم می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. افراد بسیار زیادی که به عنوان مثال به عنوان معلم خصوصی مکالمه، گرامر و آزمون های زبان انگلیسی فعالیت دارند در اینستاگرام فایل های ویدیویی  آموزش زبان خودشان را قرار می دهند و به این ترتیب شاگرد جذب می کنند. شما هم می توانید از این امکان که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد استفاده کنید و توانایی های خودتان در زمینه تدریس خصوصی و آموزش را تبلیغ نمائید.

جذب شاگرد با همکاری شاگردهای فعلی:

اگر در حال حاضر شاگردهایی دارید از همین شاگردهای فعلی خودتان برای جذب شاگردهای بیشتر می توانید استفاده نمائید. اولین روش این است که بسیار عالی تدریس کنید و همین شاگردهایی که دارید را به بهترین نتیجه ممکن برسانید. به این ترتیب شاگردهای شما خود به خود افراد دیگری را به شما معرفی خواهند کرد. اگر می خواهید این روند را تسریع ببخشید، در کنار تدریس عالی و با کیفیت بالا، می توانید کارت خودتان را به شاگردهایتان بدهید و از آنها بخواهید به همکلاسی ها و دوستانشان بدهند و به این ترتیب برای کلاس های شما تبلیغ کنند. البته باید بسیار خوب تدریس کنید و شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند. به صورت کلی رمز موفقیت در تدریس خصوصی این است که شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند.

تبلیغات در مجلات:

در شهرهای بزرگ و در بسیاری از شهرها مجلاتی به صورت محله به محله منتشر می شوند. این مجلات هزینه مشخصی را برای تبلیغ در نظر می گیرند و تبلیغات شما را نیم صفحه یا تمام صفحه ثبت می نمایند. اگر می خواهید در محله یا محدوده خاصی شاگرد جذب کنید، در این حالت تبلیغات در چنین مجلاتی می تواند مفید باشد. حداقل برای یک بار هم که شده می توانید شانس خودتان و بازخورد این روش را امتحان کنید تا متوجه شوید میزان جذب شاگرد از این روش چقدر است.

ایجاد سایت و وبلاگ:

اگر در کار تدریس خصوصی جدی هستید برای خودتان سایتی بزنید. با سایت سازهای آماده هم می توانید برای خودتان سایت طراحی کنید. یا حداقل می توانید وبلاگی داشته باشید و مطالبی را در زمینه دروس تدریسی خودتان در آن وبلاگ قرار دهید و برای جذب شاگرد تبلیغ نمائید. به عنوان مثال اگر در زمینه تدریس خصوصی گرامر و یا مکالمه زبان انگلیسی فعالیت دارید و یا آیلتس و تافل تدریس می کنید، می توانید در زمینه آموزش گرامر زبان یا مکالمه  انگلیسی و یا توصیه های موفقیت در آیلتس و تافل و …. در وبلاگ خودتان مطلب قرار دهید و در کنار آن شماره تماس خودتان را برای جذب شاگرد ارائه دهید. اگر خوب کار کنید و مطالب مفید و به درد بخوری را ارائه دهید حتما جذب شاگرد خواهید داشت.

تبلیغات ایمیلی و پیامکی:

برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی می توانید از تبلیغات ایمیلی و پیامکی هم استفاده نمائید. می توانید از شاگردهای خودتان ایمیل دوستان و همکلاسی هایشان را بگیرید و برای کلاس های خصوصی خودتان به آنها ایمیل بدهید. یا از سیستم های ارسال پیامک منطقه ای استفاده نمائید و مثلا اگر در منطقه ۳ تهران کار تدریس خصوصی را انجام می دهید برای افراد ساکن در این منطقه پیامک به منظور جذب شاگرد بفرستید. در سامانه های ارسال پیامک، امکان ارسال پیامک منطقه ای وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید