ماجرای بنر انتقادی هواداران نساجی به سریال "پایتخت" چه بود؟/ عکس

تولید سریال «پایتخت» از حدود یک ماه قبل با کارگردانی سیروس مقدم آغاز شده است و ادامه دارد. موضوعی که اخیرا درباره سریال پایتخت با واکنش قائمشهری‌ها و هواداران نساجی مواجه شده، ضبط قسمتی از سریال در تمرینات تیم محبوب شمال کشور است. هواداران نساجی در بازی گذشته این تیم نسبت به این مسأله موضع گرفتند و ماجرا وارد فاز تازه‌ای شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چند روز قبل بود که انتشار خبری روی خروجی خبرگزاری‌های رسمی کشور باعث تعجب بسیاری شد. خبری که اظهارنظری از سیروس مقدم در خود داشت و او گفته بود: «ما باید تصویربرداری بخشی از سریال را در تمرین نساجی انجام بدهیم. برای این بخش بهتاش، یکی از بازیگران ما در سودای پیتر چک شدن و بازی برای نساجی به‌عنوان دروازه‌بان صحنه‌های جذاب و شوخی‌های جالبی را رقم می‌زند.»

این مسأله اگرچه انتظار می‌رفت با استقبال هواداران نساجی مواجه شود، اما برخی از آنها موضع تندی گرفتند و حالا کار به جایی رسیده که شایعاتی از مقدم درباره لغو تصویربرداری از تمرینات نساجی شنیده می‌شود، هرچند هنوز اظهارنظر رسمی در این خصوص نشده است.

ماجرای بنر انتقادی هواداران نساجی
انتشار خبر تصویربرداری از تمرینات نساجی در سریال پایتخت باعث شد تعدادی از هواداران این تیم در جریان بازی روز جمعه مقابل گل‌گهر سیرجان بنری را به ورزشگاه ببرند که روی آن جملاتی انتقادی خطاب به سیروس مقدم نوشته بودند: «آقای سیروس مقدم! با گویش زیبای ما فیلم ساختید، گفتیم: چشم. رعایت خط قرمز ما (نساجی کبیر) را بکنید، ما بااصالتیم و بزرگ می‌مانیم. نیازی به بزرگنمایی نداریم.»

همچنین تعدادی از افرادی که روی سکوهای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نشسته بودند، شعارهایی علیه سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت سر دادند و خواهان لغو تصویربرداری در تمرینات نساجی شدند. موضوع مهم اما این است که ظاهرا این هواداران تصور کردند حضور تیم پایتخت در تمرینات نساجی به منزله تمسخر مردم شمال و تیم محبوب این خطه است. در شرایطی که بعید است دست‌اندرکاران این سریال هرگز چنین قصدی داشته باشند.

واکنش باشگاه نساجی
برای اینکه از جزئیات دقیق حضور تیم تولید محتوای سریال پایتخت در تمرین نساجی باخبر شویم، با ایزد سیف‌الله‌پور، سرپرست نساجی همکلام شدیم. او در این باره گفت: «چند روز قبل دست‌اندرکاران سریال پایتخت از ما خواستند لوکیشنی را هماهنگ کنند و چند نفر از اعضای تیم برای تصویربرداری به آنجا بروند. هیچ مسأله خاصی در این خصوص وجود ندارد که بخواهد حاشیه‌ساز شود.»

او صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: «سریال پایتخت پنج‌سال متوالی از تلویزیون پخش شده است و فکر نمی‌کنم هیچ گویشی به سخره گرفته شده باشد. الان هم هرگز قرار نیست تیم بزرگ نساجی و هوادارانش تمسخر شوند. شک نکنید ما اجازه نمی‌دهیم شأن نساجی پایین بیاید و قطعا هدف سازندگان سریال نیز چنین چیزی نیست.»

سیف‌الله‌پور درباره زمان تصویربرداری از تمرین نساجی افزود: «قرار است طی روزهای آینده این کار انجام شود، اما من به هواداران فهیم و خوب نساجی اطمینان می‌دهم که هرگز قرار نیست اتفاق بدی رخ بدهد. آنها نگران چیزی نباشند و اجازه نمی‌دهیم آن چیزی که در ذهن برخی هواداران است، اتفاق بیفتد.» ‌

 

دیدگاه تان را بنویسید