«احد گودرزیانی» درگذشت

احد گودرزیانی، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار حوزه مقاومت، دیشب درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «احد گودرزیانی» نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار به دلیل بروز بیماری قلبی در گذشت. وی در بیمارستان طالقانی تجریش بستری بود و پس از مرخص شدن، شب گذشته ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸ به دلیل گرفتگی قلب در منزل درگذشت.

وی در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی ادامه داده و روزنامه‌نگاری را نیز در مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها فراگرفته است. از ۱۹ سالگی به‌عنوان نویسنده و خبرنگار با روزنامه‌ها و مجلات گوناگون همکاری داشته است. وی از سال ۱۳۷۲ به‌عنوان پژوهشگر و نویسنده در حوزه هنری مشغول به کار بوده و همچنین از سال ۱۳۷۵ مدیریت داخلی دوهفته‌نامه کمان را نیز به‌عهده داشته است و علاوه بر حوزه هنری همکاری‌هایی را نیز با دفتر ادبیات و هنر مقاومت و انتشارات سپاه پاسداران داشته است.

گودرزیانی گروه انقلاب و دفاع مقدس خبرگزاری کتاب را راه‌اندازی کرد و تا سال ۱۳۹۲ دبیر این گروه بود. وی پس از آن فعالیت خود را در گروه تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی پی گرفت. داوری آثار کتاب دفاع مقدس و داوری جایزه انتخاب کتاب مقاومت (جایزه شهید آوینی) از جمله فعالیت‌های وی در زمینه جایزه‌ها و جشنواره‌های ادبیات مقاومت بود.

وی در دومین و سومین همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس (اسفند ۷۸ و اردیبهشت ۸۰) برای آثارش در دوهفته‌نامه کمان به‌عنوان نویسنده و خبرنگار نمونه برگزیده شد.

بازخوانی و بازنویسی کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص»، تدوین خاطرات شفاهی سردار کاظم حسینی، روزشمار ۱۵ خرداد بهار ۱۳۴۰ جلد اول، روزشمار ۱۵ خرداد ۱۳۴۰ جلد چهارم، به داد ما برسید، باغ انگور باغ سیب باغ آئینه، خرمشهر خانه رو به آفتاب، روز شمار ۱۵ خرداد - جلد دوم و جلد اول، نیمه پنهان یک اسطوره و «باغ انگور، باغ سیب، باغ آئینه» برخی آثار این نویسنده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید