گزارش جی پلاس؛

تنها دوپینگی فوتبال ایران کیست؟

محسن فیاض بخش تنها بازیکنی است که از سال گذشته تا کنون مرتکب عمل دوپینگ شده که در آستانه بازی کردن در لیگ برتر بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چندی پیش گزارشی از آمار دوپینگ ورزشکاران ایرانی ارائه شد که فوتبالیست ها به نسبت رشته های دیگر مانند وزنه برداری، دوچرخه سواری، پرورش اندام، کشتی و ... متخلفان کمتری داشتند و تعداد کمی از فوتبالیست ها عمل دوپینگ را انجام داده بودند.

طی روزهای قبل اسامی ورزشکاران دوپینگی رشته های مختلف اعلام شد که هر یک از ورزشکاران به مدت چهار سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شدند. در بین این ورزشکاران نام یک فوتبالیست هم دیده می شود که برای اهالی فوتبال آشنا نیست و به نوعی می توان گفت فوتبالیست های شاغل در تیم های بزرگ، ملی پوش و حتی لیگ برتری ایران علاقه ای به  دوپینگ نداشتند و به خوبی از این عمل غیرمجاز محافظت شدند.

در واقع در بین لیگ های برتر و دسته یک فوتبال ایران تنها یک بازیکن مرتکب عمل دوپینگ شده است که اتفاق خوشایندی برای فوتبال ایران است.

*تنها دوپینگی فوتبال ایران کیست؟

 

73710DSC09768

به گفته کمیته مبارزه با دوپینگ ایران، محس فیاض بخش از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلنبوترول به مدت چهارسال(از ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ لغایت ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱) محروم شد. فیاض بخش در حال حاضر بازیکن تیم لیگ برتری شاهین بوشهر است اما او در مسابقات فصل جاری به میدان نرفته و دوپینگ او متعلق به سال گذشته و بهمن است.

با این حال این سوال مطرح می شود که این بازیکن دوپینگی برای شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی کرده است یا خیر؟ چرا که اگر او با وجود دوپینگ برای تیمش بازی کند، جریمه هایی شامل تیم او می شود.

*چرا شاهین با بازیکن دوپینگی قرارداد بسته است؟

پس از صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر که محسن فیاض بخش هم یکی از اعضای این تیم صعود کننده بود، با دستور عبدالله ویسی، باشگاه اقدام به تمدید قرارداد برخی از بازیکنان می کند که فیاض بخش یکی از این بازیکنان بوده است.

پس از عقد قرارداد، نتیجه تست دوپینگ این بازیکن بعد از ماه ها تاخیر اعلام می شود که نشان دهنده ارتکاب او به دوپینگ است. به همین علت به باشگاه شاهین هشدار می دهند که تا زمان آزمایش دوم روی تست دوپینگ فیاض بخش، این بازیکن تعلیق خواهد شد و باشگاه حق استفاده از او را ندارد چرا که در این صورت متخلف اعلام خواهد شد.

از زمان انجام دومین آزمایش تا هفته گذشته نیز فیاض بخش به طور مستمر در بین بازیکنان محروم لیگ برتر قرار داشت و با اعلام محرومیت او به مدت 4 سال او قادر به بازی تا سال 1401 نیست.

*چرا دوپینگ فیاض بخش دیر اعلام شد؟

به علت محدودیت های مالی و اعمال تحریم علیه ایران، نمونه های اخذ شده به منظور آزمایش دوپینگ با تاخیر چند ماهه راهی کلن آلمان می شود و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

به همین علت است که نمونه دوپینگ بازیکن از زمان اخذ آزمایش اعلام می شود اما جواب آزمایش بعد از گذشت 10 ماه صادر می شود.

 

25761_700

 

*مدیرعامل شاهین: تعهدی به فیاض بخش نداریم

سعید مسیگر، مدیرعامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در گفت‌وگو با جی پلاس، درباره حکم تعلیق محسن فیاض‌بخش گفت: بعد از این که ما با فیاض بخش قراداد بستیم، متوجه شدیم که حکم تعلیق این بازیکن برای دوپینگ آمده است و بعد از این ماجرا او در تمرینات تیم شرکت نکرد و این بازیکن در نیم‌فصل باید در فهرست خروجی باشگاه قرار بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه به این بازیکن تعهدی دارد یا خیر؟ گفت: ما به فیاض‌بخش در فصل جدید تعهدی نداریم و تنها مطالبات فصل گذشته او است که باید پرداخت شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید