یلدای کودکان کار با ویژه برنامه "یلدای کودکانه" سپری خواهد شد

شب یلدا با شعار "یلدای کودکانه، یلدای شاد" ویژه کودکان کار برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آیین شب یلدا ویژه کودکان کار و خیابان، با عنوان «یلدای کودکانه»، با اهدای کتاب‌های به گروه سنی (الف، ب، ج) و همچنین برنامه‌های مفرح مانند نمایش کمدی، عروسکی و اجرای موسیقی با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان عنوان کرد: این طرح در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این دو مجموعه و با شعار یلدای کودکانه، کودکان شاد، و با اهدای کتاب به کودکان کار اجرایی می‌شود و ما با اهدای کتاب‌های ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به استقبال یلدا می‌رویم.

وی افزود: کودکان کار، نیازمند آموزش هستند و کتاب به عنوان بهترین هدیه می‌تواند همراه همیشه کودکان کار باشد.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: از سوی دیگر  قصه‌گویی به عنوان یکی از رسوم کهن ایرانیان در شب یلدا همیشه مورد توجه بوده است. لذا به نظر می‌رسد اهدای کتاب در این شب خاص، می‌تواند بسیار حائز اهمیت و متناسب با فضای این شب باشد.

ناظری در خاتمه گفت: تلاش ما این است تا با مشارکت با دیگر سازمان‌ها و نهادها، بتوانیم شاهد افزایش برنامه‌های مفرح و متنوع ویژه این گروه سنی خاص در راستای تحقق عدالت اجتماعی و احیای آیین‌های دینی، سنتی و ایرانی باشیم.

سیدمالک‌حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‎های اجتماعی نیز با اشاره به ویژه برنامه‌های شب یلدا اعلام کرد: در جشنواره یلدا تعداد 21 برنامه‌ مفرح در گرم‌خانه‎ها و سامان‌سراها و همچنین در 24 مرکز پرتو ویژه کودکان کار و خیابان از 27 تا 30 آذرماه این مراسم سنتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره با اجرای برنامه‌هایی همچون: نمایش عروسکی، بازدید از موزه، شاهنامه‌خوانی، اجرای موسیقی سنتی، نمایش کمدی و ... همراه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید