افزایش استقبال از «انگل» با نامزدی در گلدن گلوب

فیلم‌های مدعی جوایز سینمایی مثل «انگل» و «الماس‌های نخراشیده» بعد از نامزدی در چند جشنواره، افزایش فروش قابل توجهی را تجربه کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیلم سینمایی «انگل» بعد از نامزدی در گلدن گلوب و چند جشنواره مهم دیگر و با گذشت ۱۰ هفته از اکرانش در گیشه آمریکا، توانسته جایگاه مناسبی در بین پرفروش‌ها داشته باشد.

این فیلم از سینمای کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو است. «انگل» دو هفته قبل کاهش فروش ۳۰ درصدی داشت و در این هفته با فروش ۶۳۳ هزار دلاری از ۳۰۶ سالن سینما، این مقدار به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به جایگاه سیزدهم رسید تا در نهایت مجموع فروش آن نیز به ۲۰ میلیون دلار برسد.

«انگل» اکنون یکی از ده فیلم پرفروش خارجی زبان در گیشه آمریکای شمالی است. این فیلم داستان یک خانواده فقیر است که با شیادی از یک خانواده متول سوءاستفاده می‌کنند، اما در نهایت با عواقب ناخواسته و اسفناکی مواجه می‌شوند. «انگل» در بخش بهترین کارگردانی، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمنامه گلدن گلوب نامزد شد.

علاوه بر این، بعد از سفر این فیلم به فرانسه و بردن نخل طلای جشنواره فیلم کن، در هفته گذشته «انگل» در جوایز انجمن بازیگری نیز نامزد شد و از نگاه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

فیلم سینمایی «بمبشل» هم دیگر فیلمی است که با اکران در چهار سینما میانگین فروش ۷۸ هزار دلاری را رقم زد. شارلیز ترون برای این فیلم نامزد بخش بهترین بازیگر زن گلدن گلوب شده است و خود فیلم هم در جوایز انجمن بازیگران نامزد شد.

اگرچه فیلم سینمایی «الماس‌های نخراشیده» با بازی آدام سندلر در گیشه‌های فروش از فیلم سینمایی «بمبشل» موفق‌تر ظاهر شد و فروش افتتاحیه بیشتری را رقم زد، اما نتوانست نه در انجمن بازیگران و نه در جوایز گلدن گلوب نامزدی کسب کند. تنها افتخار این فیلم تا اینجای کار در بین ۱۰ فیلم برتر سال بودن از نگاه هیئت ملی بازبینی فیلم است.

در بین مدعیان امسال، ۴ فیلم هنوز آمار فروشی ندارند چرا که سه مورد از آن‌ها یعنی «داستان ازدواج»، «مرد ایرلندی» و «دو پاپ» محصول نتفلیکس هستند و فیلم سینمایی «۱۹۱۷» هنوز اکران خود را آغاز نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید