انتظامی: استقبال مخاطبان پیشرفت سینمای مستند را نشان می دهد

رییس سازمان سینمایی با حضور در محل برگزاری جشنواره سینماحقیقت، روند برگزاری این رویداد سینمایی و تولیدات مستندسازان کشور را، جریانی رو به پیشرفت توصیف کرد که استقبال خوب مخاطبان را هم جذب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، عصر روز (جمعه ۲۲ آذر) با حضور در پردیس سینمایی چهارسو، در جریان روند برگزاری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت قرار گرفت.

او درباره عنوان سینماحقیقت برای جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران توضیح داد: « این جشنواره مستند به دلیل آن‌که یک سینمای واقع‌گراست، «حقیقت» نام دارد و به همین دلیل واقعیت‌های جامعه، تاریخ و ارتباطی ما را بیشتر باید نشان دهد. تجربه و سابقه هم نشان می‌دهد، رسالتی که سینماگران برای خود در این عرصه قائل هستند، دقیقاً همین‌طور است.»

انتظامی که به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، در مقایسه جشنواره امسال و دوره گذشته گفت: «من جشنواره امسال و سال گذشته را دیدم و در جریان اطلاعات آن هستم. فکر می‌کنم فضای سینمای مستند و فعالیت سینماگران مستند خوشبختانه جریانی رو به پیشرفت است و استقبال خوب مخاطبان، موید این نکته است.»

رییس سازمان سینمایی درباره ممیزی‌های انجام گرفته هم گفت: «این روند طبیعی همه جشنواره‌هاست، چون حجم زیادی از متقاضیان وجود دارد. یکی از کارهای هیات انتخاب، انتخاب اولویت‌ها و اعمال نظر حرفه‌ای است. طبیعتاً وقتی حدود ۹۰۰ کار، تقاضای ورود به این جشنواره را داشته، مثل همه جشنواره‌ها گزینش هم انجام شده است.»

او در ادامه تاکید کرد: «فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن، جزو اولویت‌های سازمان سینمایی است و این حمایت در بودجه‌ سازمان سینمایی کاملا دیده می‌شود.»

انتظامی درباره شفافیت در بودجه و هزینه‌های جشنواره‌های سینمایی هم گفت: «وقتی درباره شفافیت صحبت می‌کنیم،  باید روی ضوابط و دستورالعمل‌ها کار کنیم که وزارت ارشاد در این زمینه جدی است و در یک سال گذشته، حجم دستورالعمل‌هایی که انتشار پیدا کرده، موید این رویکرد است. بر این بستر، آن وقت می‌توان روی ارقام و هزینه‌ها مانور بدهیم.»

رییس سازمان سینمایی در ادامه توضیح داد: «جشنواره‌ها مطابق رویه‌ای که در وزارت ارشاد دارند، ۴۵ روز بعد از برگزاری باید فهرست هزینه‌های خود را منتشر کنند. یکی از فواید شفافیت این است که افکار عمومی به ویژه نخبگان بیایند و آن را نقد کنند، چون باعث اصلاح رویه می‌شود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید