چرا نباید به کودکان خود عسل بدهیم؟

همه والدین اطمینان دارند که مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را به کودکشان می‌رسانند. اما یک ماده غذایی که باید از دادن آن به فرزندتان پرهیز کنید، عسل است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بی‌شک عسل یک ماده غذایی مغذی و سالم است، اما این شیرین‌کننده طبیعی در نوزادان می‌تواند منجر به نفخ شود. این مایع طلایی حاوی یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم است. مصرف این باکتری توسط نوزادان، می‌تواند باعث ایجاد یک مصمومیت غذایی نادر شود که بیماری‌ای بالقوه کشنده است. شما ممکن است علائم نفخ را بلافاصله در نوزاد مشاهده نکنید. این علائم ممکن است در حدود بین هشت تا ۳۶ ساعت پس از مصرف عسل ظاهر شود.

دلیل دیگری که باید از دادن شیرین‌کننده‌هایی مثل عسل یا شکر به کودک خود به شدت خودداری کنید، امکان آسیب رسیدن به دندان‌های در حال ظهور نوزاد هستند. حتی شیرین کننده‌های طبیعی مانند شربت ذرت نیز مناسب نوزادان نیستند. تنها می‌توانید شربت افرا را به غذای کودک خود اضافه کنید، زیرا آلوده به خاک نیست و از درون درخت گرفته می‌شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر به اشتباه، به کودک خود عسل خورانده‌اید و علائم یبوست، خستگی یا عدم اشتها را نشان می‌دهد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

سن مناسب برای تغذیه عسل

از دادن عسل به کودک خود تا سن ۱۲سالگی خودداری کنید. اسپورهای موجود در عسل معمولاً برای بزرگسالان و کودکان بالای یک سال بی ضرر هستند. این به این دلیل است که میکروارگانیسم‌های موجود در روده ما از رشد اسپورها جلوگیری می کنند.

مترجم: ملیکا قراگوزلو

 

دیدگاه تان را بنویسید