تاریخ مصرف واقعی ادکلن چقدر است؟ / نحوه نگهداری

ادکلن ها با توجه به میزان الکل و نحوه نگهداریشان تاریخ مصرف های متفاوتی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اگر عطر و ادکلن های زیادی دارید شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا عطر ها تاریخ مصرف دارند؟ پاسخ بله است. عطر ها نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر دارای تاریخ انقضا هستند و بعد از مدتی رایحه آن ها تغییر می کند یا ماندگاری رایحه شان بسیار کم می شود.

در ادامه در خصوص زمان اتقضا عطر و ادکلن بیشتر خواهیم گفت، بنابراین تا انتها مطلب همراه ما باشید.

تاریخ مصرف عطر و ادکلن

زمانی که شما عطری را خریداری می کنید، روی آن یک عدد به معنای تعداد ماه انقضا آن می باشد. در نظر داشته باشید که پس از اولین استفاده از آن عطر یا ادکلن شما باید به ازای هر ماهی که می گذرد، یک ماه از تاریخ انقضا آن کم کنید یا به عبارتی دیگر شمارش معکوس انقضا عطر یا ادکلن شما پس از اولین استفاده شروع خواهد شد.

به طور کلی انقضا عطر و ادکلن ها معمولا حدود ۳۰ تا ۲۵ ماه می باشد که با توجه به میزان الکل به کارگرفته شده در آن، کمی این مقدار متغیر می باشد اما از زمان خرید عطرتان باید تا دو سال خیالتان از بابت انقضا آن راحت باشد.

با توجه به این موضوع شما باید دقت کنید که عطر یا ادکلنی که خریداری می کنید دارای بسته بندی پلمپ شده باشد. معمولا فروشندگان  نمونه هایی که به مشتری نیز معرفی می کنند، را نیز به فروش می رسانند.

اگر عطر های خود را از فروشگاه های معتبر خریداری می کنید، بهتر است از فروشنده نیز در خصوص تاریخ انقضا آن راهنمایی بخواهید. ناگفته نماند که علاوه بر تاریخ انقضاء روش نگهداری عطر و ادکلن نیز تاثیر بسیار زیادی در کیفیت آن خواهد داشت. در ادامه شما را با روش نگهداری عطر و ادکلن آشنا می کنیم.

روش نگهداری عطر و ادکلن

مکان نگهداری از عطر و ادکلن نیز در کیفیت آن بسیار مهم است و می تواند کیفیت عطر شما را در استفاده های بعدی تا تضمین کند. همانطور که اشاره کردیم مکان نگهداری عطر یا ادکل نباید در معرض نور خورشید باشد.

متاسفانه دیده می شود که برخی از فروشندگان عطر و ادکلن با توجه به اینکه ویترین های شان در معرض نور خورشید قرار دارد، باز هم عطر ها و ادکلن هایی را در آنجا به نمایش میگذارند و گاهی اوقات همان نمونه ها را به فروش می رسانند.

یکی دیگر از مواردی که می تواند رایحه عطر و ادکلن را تغییر بدهد، تغییرات ناگهانی دما می باشد، همچنین بهتر است در محیط های تاریک نگهداری شود.

به طور خلاصه اگر می خواهید که عطرتان دوام بالایی داشته باشد، آن را در مکانی سرد، خشک و تاریک قرار دهید، به عنوان مثال کمد لباس هایتان می تواند مکان مناسبی برای این کار باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید