جی پلاس/

بحرین گربه سیاه تیم‌های غرب آسیا می‌شود؟

تیم ملی بحرین در ماه‌های اخیر به همراه سرمربی پرتغالی خود توانسته نتایج بسیار خوبی را کسب کند و در آستانه صعود به مرحله دوم جام جهانی قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فوتبال بحرین نخستین بار در سال‌های نخست قرن بیستم میلادی به آسیا معرفی شد. تیمی متشکل از بازیکنان بااستعداد که برای چندین سال موی دماغ تیم‌های قدرتمند آسیایی شده بود و تا کسب مدال برنز جام ملت‌های آسیا پیش رفت.

بحرین قصد داشت پا را فراتر از این هم بگذارد و به جام جهانی برسد اما ایران و عربستان جلوی ماجراجویی‌های این تیم را گرفتند تا نسل طلایی فوتبال این کشور به دوران حرفه‌ای خود خاتمه دهند و بحرین مجددا به تیمی درجه سوم در آسیا تبدیل شود.

پس از گذشت سال‌های تاریک فوتبال این کشور، بحرین در جام ملت‌های آسیا به همراه نسل جدیدش توانست رگه‌هایی از گذشته نه چندان دورش را به نمایش بگذارد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند اما در این مسابقات به سختی مقابل میزبان شکست خورد.

*قهرمانی در غرب آسیا

آن‌ها با تغییر سرمربی و آوردن شاگرد سابق کارلوس کی‌روش که آشنایی کاملی به فوتبال دفاعی و منسجم دارد توانستند موفقیت‌های بیشتری را به دست آورند و اکنون آماده‌ترین تیم غرب آسیا محسوب می‌شوند.

قهرمانی در خاک عراق با شکست تیم میزبان در مقابل 60 هزار هوادار، دستاورد بزرگی برای بحرینی‌ها بود تا برای انتخابی جام جهانی انگیزه بالایی به دست بیاورند.

*ناکامی ایران و عراق مقابل بحرین در انتخابی جام جهانی

اگر تساوی بد موقع مقابل هنگ کنگ نبود، بحرین با شکست ایران و دو تساوی ارزشمند مقابل عراق، می‌توانست صدرنشین گروه C انتخابی جام جهانی شود و برای دور برگشت با خیال راحت ‌تری بازی کند.

آن‌ها تاکنون با اتکا به بازی منسجم در لایه‌های دفاعی و استفاده از تک موقعیت‌های در خط حمله، برای رسیدن به جام جهانی گام‌های بلندی برداشته آند.

*بحرین قهرمان جام خلیج می‌شود؟

در شرایطی که تیم‌های غرب آسیا در تلاش برای رسیدن به جام جهانی قطر هستند تا از قافله جام جهانی در آب‌های خلیج فارس عقب نمانند، بحرین یک بار دیگر آمادگی خود را در غرب آسیا به رخ رقبا کشیده است.

آن‌ها در حضور تیم‌های سرشناس مانند عراق، امارات، قطر و عمان توانستند به فینال این رقابت‌ها صعود کنند و با شکست عربستان قهرمان شد. بحرینی ها با قهرمانی در این مسابقات، یک بار دیگر توانمندی های نسل کنونی خود را به رخ کشیدند و برای رسیدن به جام جهانی برای نخستین بار انگیزه خواهند گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید