فینال مسابقات تکواندو گرندپری؛

هادی‌پور و سجاد مردانی به دیدار نیمه‌نهایی صعود کردند/ آرمین نخستین سهمیه تکواندو ایران را کسب کرد

آرمین هادی‌پور در نخستین روز مسابقات تکواندو فینال گرندپری با برتری مقابل تکواندوکار پرتغالی به دیدار نیمه‌نهایی صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، مرحله چهارم و فینال مسابقات تکواندو گرندپری در سال 2019 از صبح امروز(جمعه) با حضور 16 تکواندو برتر جهان در 4 وزن المپیکی  مردان و زنان در مجموعه ورزشی دینامو مسکو روسیه آغار شد و آرمین هادی‌پور به عنوان نماینده تکواندو ایران به دیدار نیمه‌نهایی صعود کرد. 

آرمین هادی‌پور در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات، به مصاف روی براگانگا، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال 2019، نقره بازیهای یونیورسیاد 2017 و قهرمانی اروپا در سال 2016 رفت که در پایان به برتری 14 بر 2 دست یافت تا به دیدار نیمه‌نهایی صعود کند. 

او پیش از این در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف مصطفی کاما، دارنده مدال برنز  بازی‌های آفریقا  در سال 2019 و نایب قهرمانی آفریقا  در سال 2018 از سنگال رفته بود و با نتیجه 18 بر 4 از دست حریف خود عبور کرده بود. 

هادی‌پور تا ساعاتی دیگر در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف جون جانگ  خواهد رفت.  وی با صعود به نیمه‌نهایی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

مردانی در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 80+ کیلوگرم به مصاف رافائل آلبا، قهرمان جهان در سال 2019، نایب قهرمان بازی‌های پن امریکن در سال 2019 و برنز جهان در سال 2015 از کوبا رفت و در پایان با ارائه یک مبارزه زیبا با نتیجه 19 بر 12 از سد حریف خود عبور کرد و به دیدار نیمه‌نهایی رسید. وی در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف عیسی‌اف آذربایجانی می‌رود.

در وزن 80+ کیلوگرم، سجاد مردانی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف کارلوس سانسورس، نایب قهرمان جهان در سال 2019 و دارنده مدال برنز بازی‌های پن آمریکن از مکزیک رفت و با نتیجه 11 بر 10 از سد حریف خود عبور کرد.  

میرهاشم حسینی در دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی وزن 68- کیلوگرم به مصاف  جواد آچاب، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال 2019 از بلژیک رفت و در یک بازی مقتدرانه با نتیجه 33 بر 15 از سد حریف خود عبور کرد تا حریف دای هون لی از کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی شود. 

پیش از این میرهاشم حسینی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف سی محمد کتبی، دارنده مدال نقره بازی‌های یونیورسیاد 2019 از بلژیک رفته بود  و در حالی که تا اواسط راند دوم با نتیجه 16 بر یک از حریف خود پیش بود و حریف بلژیکی 9 اخطاره بود، به دلیل انصراف کتبی از ادامه رقابت به برتری دست یافت. 

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

رقابت های فینال گرندپری 8G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 80، 48 و 28.80 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می گیرد. همچنین 6000، 3000 و 1000 دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید