جزییات اجرای طرح دوگانه سوز کردن وسایل نقلیه با کمک بلاعوض

قاسمی با اشاره به اجرای طرح دوگانه سوز کردن با کمک بلاعوض برای ۴۰۰ هزار ون و ۲۰۰ هزار مسافربر شخصی گفت: در نهایت صد درصد پوشش بار و مسافر شامل این طرح می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ حمید قاسمی شب گذشته (چهارشنبه 13 آذر) در برنامه تیتر شبکه خبر سیما درباره طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی با کمک های بلاعوض به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار وانت در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوگانه سوز هستند، گفت: باقی وانت ها در این طرح دوگانه می شوند. همچنین از ۴۵۰ هزار تاکسی ۳۰۰ هزار دوگانه هستند که مابقی هم دوگانه سوز می شوند.

مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده های نفتی با اشاره به اینکه طرح دوگانه سوز کردن با کمک بلاعوض برای ۴۰۰ هزار ون  و ۲۰۰ هزار  مسافربر شخصی هم اجرایی می شود، گفت: در نهایت صد درصد پوشش بار و مسافر شامل این طرح می شود.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح این است که کلیه هزینه های بار و مسافر به سمت سی ان جی ببریم و هزینه ها کاهش یابد، درباره هزینه دوگانه سوز کردن خودروها گفت: هزینه دوگانه سوز کردن هر خودرو ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان است که در این طرح جامعه هدف یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو در این طرح تعریف شده است که تمام هزینه از  محل صادرات فراورده های نفتی تامین می شود و  به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دوگانه سوز شدن خودرو به طور متوسط ۴۰۰ هزار تومان در ماه برای رانندگان به دنبال دارد که در سال ۵ تا ۶ میلیون تومان می شود در خصوص مشکلات ساخت جایگاه عرضه سی ان اجی گفت: درباره موضوع دستمزد جایگاه های بخش خصوصی یک عدد قابل قبول برای سرمایه گذاری تعیین شده همچنین نقاطی که نیاز است شناسایی و آماده برای حضور بخش خصوصی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۹۰۰ جایگاه بنزین و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی در کشور داریم که شرایط مناسبی است، گفت: حدود ۴۰ میلیون متر مکعب ظرفیت عرضه داریم که مصرف کنونی سی ان جی ۲۰ میلیون متر مکعب است.

 

دیدگاه تان را بنویسید