این پشه بندها حشره کش هم هستند

پشه بندها از انسان ها در برابر نیش حشرات حفاظت می کنند، اما با افزوده شدن قابلیت حشره کش ها به آنها می توان جلوی انتقال بسیاری از بیماری های عفونی و خطرناک را به اشخاص گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، استفاده از یک فناوری تازه در پشه بندها آنها را به سلاحی مرگبار در برابر حشرات مزاحم مبدل کرده و بر امنیت انسان ها افزوده است.

محققان انگلیسی با استفاده از سیستم ردگیری ویدئویی به این نتیجه رسیده اند که حشرات معمولا بر فراز پشه بندها پرواز می کنند و با عقب و جلو رفتن مداوم منتظر فرصتی برای ورود به داخل پشه بند می مانند. محققان برای مختل کردن روند پرواز پشه های موذی ابزاری موسوم به «سد رختخواب» را ابداع کرده اند.

ابزار یادشده در واقع یک صفحه مستطیلی توری شکل است که به برخی مواد مسموم کننده موجود در حشره کش ها آغشته شده و به صورت عمودی در برابر تختخواب نصب می شود. ماهیت ترکیبات موجود در این صفحه مستطیلی به گونه ای است که حشرات مختلف را از خود می راند.

استفاده آزمایشی از این پشه بند حشره کش نشان می دهد، حضور طولانی مدت پشه ها در اطراف آن منجر به مرگ آنها می شود. به عنوان مثال پشه بند مذکور پشه عامل انتشار بیماری مالاریا موسوم به Anopheles gambiae را با موفقیت به قتل رسانده است. لذا می توان از این اختراع جدید برای مقابله با بیماری های مسری استفاده کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید