آمادگی تهران در مواجهه با بارش برف و باران

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: در چهارمین جلسه شورای ترافیک، برنامه‌ریزی‌های لازم در مواجهه با بارش برف و باران در هفته جاری انجام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه چهارمین جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه با حضور اعضای شورای ترافیک و استاندار تهران برگزار شد.

وی افزود: اولین دستور جلسه ایجاد تمهیدات طرح زمستانی بود که با توجه به بارش برف و باران در سطح استان مصوباتی در این خصوص داشتیم و دستگاه‌های مختلف گزارشی از آخرین عملکرد خود ارائه دادند. 

معاون امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: راهداری نیز گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خصوص آمادگی در مواجهه با بارش برف و باران ارائه داد و اکیپ‌های لازم در مسیرهای مواصلاتی جاده‌ای بین شهری و روستایی مستقر و تجهیز شدند و اخیرا نیز بازدیدهایی از این اکیپ‌ها صورت گرفته و سعی شده کمبودهای آنها را برطرف کنیم.

تقی‌زاده گفت:‌در مسیر تهران شمال معمولا در فصل زمستان با برف و کولاک مواجه هستیم و در این راستا شهرداری‌های استان مکلف شدند که آمادگی لازم را در صورت حوادث طبیعی داشته باشند و شورای استان نیز مکلف شدند طی هفته جاری جلسات اضطراری و هماهنگی‌های لازم را برای مواجهه با فصل زمستان برگزار کنند.

وی یادآور شد: شهرداری‌ها در این جلسه مکلف شدند نسبت به بازبینی مناطق کوهستانی و برفگیر و تجهیزات لازم اقدام کنند و در مواقع لزوم سرویس لازم را ارائه دهند. 

معاون امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی باران‌های زیادی در این فصل خواهیم داشت و ممکن است دچار آبگرفتگی معابر شویم قرار شد که شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی تمهیدات لازم را در این خصوص انجام دهند.

در این جلسه پورسیدآقایی معاون شهردار تهران هم اظهار داشت: کیسه‌های شن با آغاز فصل زمستان در همه خیابان‌ها و مخازن وجود دارد و شهروندان در هنگام بارش برف می‌توانند از این کیسه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تهران دیگر نمک و شن دستی پاشیده نمی‌شود و با دستگاه‌های مکانیزه این اقدام صورت می‌گیرد که در کمتر از 10 دقیقه کل معابر را بازگشایی می‌کند. ولی اگر ترافیک شود نمی‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کنیم و باید به صورت دستی اقدام شود.

معاون شهردار تهران گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای مدیریت بارش برف و باران در تهران در نظر گرفته شده و این تجهیزات در محلات توزیع شده است.

انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در این جلسه اظهار داشت: اگر اقدامات لازم را انجام می‌دادیم مانند 25 آبان ماه در مواجهه با برف غافلگیر نمی‌شدیم و در حال حاضر باید تمامی تمیهدات لازم را برای مقابله با بارش برف و غافلگیری انجام دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید