در ۲ بازی آخر ۳۶ شوت به سمت دروازه زدیم اما هیچ یک گل نشده!

کالدرون: باشگاه پرسپولیس اولتیماتومی به من نداده است

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: قوانین فوتبال را می‌شناسم و اولتیماتومی به من داده نشده و چیزی نیست که من را نگران کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال گفت: دیدار فردا مقابل صنعت نفت آبادان بازی مهمی برای ماست، همان‌طور که می‌دانید یک فینال است که باید از آن عبور کنیم. جام حذفی برای همه تیم‌ها مهم است و ما هم می‌دانیم که این جام چقدر اهمیت دارد. باید از این مرحله به سلامت عبور کنیم و برای این کار باید مسئولیت‌پذیر باشیم. حریف در بازی‌های لیگ برای ما مشکل ایجاد کرد و می‌دانیم که فردا چقدر کارمان مقابل نفت آبادان چقدر سخت است.

وی در خصوص اینکه آیا اولتیماتومی از سوی باشگاه پرسپولیس به او داده شده گفت: من با قوانین فوتبال آشنا هستم. هیچ اولتیماتومی به من داده نشده و مسئله‌ای که من را نگران می‌کند مسئولیتی است که برعهده‌مان قرار داده شده و باید این بازی را ببریم و فقط هم به این موضوع فکر می‌کنم. باشگاه نیز هر زمان هر تصمیمی که مربوط به خودشان است می‌توانند اتخاذ کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره تشویق برانکو از سوی تماشاگران در بازی قبل از پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: آنچه مشخص است بازیکنان ما همیشه دوست دارند برنده باشند و قطعا شکست برای آنها سخت است. من سعی می‌کنم به بازیکنان اطمینان بدهم که باید برای بردن نهایت تلاششان را انجام داده و از همه مهمتر متحد باشند. اگر این اتحاد وجود داشته باشد تاثیرگذاری خیلی زیادی خواهد داشت. مسئله مهم دیگر گلزنی است که در تمام طول هفته کار می‌کنیم تا این مشکل حل شود.

کالدرون در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد یکی از پیشکسوتان از او که چرا مدام ترکیب تیمش را تغییر می‌دهد گفت: قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان 3 برد و یک تساوی در کارنامه‌ داشتیم و ترکیبی که در بازی آخر به میدان رفت همان ترکیب 4 بازی قبل بود به جز شجاع خلیل‌زاده که به دلیل محرومیت از ترکیب دور شد. این یعنی اینکه ترکیب تیم ما تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: چیزی که باید مد نظر قرار دهیم نبود بازیکن گلزن در تیم است ضمن اینکه ما بدون بازیکن خارجی این نتایج خوب را کسب کردیم. هیچ تیم بزرگی در دنیا پیدا نمی‌شود که بتواند بدون بازیکن گلزن و بازیکن خارجی قهرمان شود. رئال مادرید فصل پیش وقتی رونالدو را از دست داد به شدت دچار مشکل شد اما ما واقعا خوب جلو آمده‌ایم در همین بازی آخر که باختیم 19 شوت به دروازه حریف داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم. در حالی که روی ضربات مجدد دروازه‌مان باز می‌شود که این در فوتبال طبیعی است. به هر حال باید این روند را تغییر داده و از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

کالدرون گفت: در دو بازی آخرمان در تهران 36 شوت به سمت دروازه زدیم اما هیچ یک گل نشده و این اصلا آمار خوبی نیست. این یعنی اینکه ما خوب بازی می‌کنیم اما خوب گل نمی‌زنیم. مردم یا پیشکسوتان هر چه می خواهند بگویند اما من حقیقت را گفتم.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری راجع به اینکه بشار رسن و جونیور با نظر او در پرسپولیس هستند و چرا می‌گوید تیمش بازیکن خارجی ندارد گفت: بشار در ابتدای فصل با مشکل آسیب‌دیدگی مواجه شد. ما او را کم کم احیا کردیم اما بعد از بازی که در ترکیب اصلی قرار گرفت راهی عراق شد و به خاطر مشکل پاسپورت نتوانست در بازی بعد حاضر شود. الان هم که می‌بینید به خاطر همراهی تیم ملی کشورش در بازی فردا حاضر نیست و هنوز به ایران برنگشته است. راجع به جونیور تاکید می‌کنم که او نهمین انتخاب من بود بنابراین نمی‌شد انتظار داشت خواسته‌های ما را برآورده کند. وقتی شما سراغ گزینه نهم می‌روید چنین گزینه‌ای ممکن است خوب باشد که این اتفاق رخ نداد.

وی درباره اینکه در تاریخ 20 مرداد در مصاحبه‌ای گفته بود تضمین می‌دهد جونیور خوب باشد تصریح کرد: من می‌توانم گارانتی کار خودم را بدهم اما بازیکن خارجی شرایط خاص خودش را دارد. او باید بتواند خود را با شرایط وفق بدهد و این بستگی به خودش دارد. شما می‌گویید جونیور گران‌ترین بازیکنی بوده که پرسپولیس جذب کرده، اما او ارزان‌ترین گزینه‌ از بین 8 گزینه دیگر بود که باشگاه به خدمت گرفت.

کالدرون درباره اینکه چرا نمی‌پذیرد که جونیور انتخاب خودش بوده و آیا واقعا او مسئولیت این انتخاب را برعهده نمی‌گیرد یادآور شد: در مورد جونیور نظر نهایی را من دادم اما تاکید می‌کنم او انتخاب نهم من بود. به باشگاه گفتم بازیکن جوانی است و ممکن است در آینده موفق شود اما ظاهرا باشگاه به دنبال ارزان‌ترین گزینه بود که سراغ جونیور رفت. در بازار نقل و انتقالات ممکن است بازیکنی به پول ایران قیمتش بالا باشد اما قیمت او در بازار جهانی پایین است. با این رقم فقط می‌شد بازیکن جوانی به خدمت گرفت که ممکن است در‌ آینده جواب بدهد یا نه یا اینکه بازیکن خارجی 36، 37 ساله خارجی که برای گذراندن دوران آخر فوتبالش به ایران بیاید. چیزی که من از الان به شما می‌گویم این است که تیمم توانایی این را دارد که 19 شوت در یک بازی به سمت دروازه بزند و این همه موقعیت ایجاد کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا بازیکنان معرفی شده از سوی باشگاه به او پیش از این در بین گزینه‌های او قرار داشتند یا نه گفت: نه باشگاه به من 3 بازیکن معرفی کرده است که یک نفر از آنها را برای جذب شدن به تیم تأیید کردم. ضمن اینکه باید بگویم هیچ تضمینی نیست که این انتخاب همه خواسته‌های ما را برآورده کند. همانطور که شما نمی‌توانید تضمین دهید علیپور آقای گل می‌شود. در مورد بازیکن جدید هم تا زمانی که مذاکرات پیش نرفته نامی از او نمی‌برم.

دیدگاه تان را بنویسید