مایکروسافت با هواوی همکاری می کند

طبق گزارشی جدید وزارت بازرگانی آمریکا به مایکروسافت اجازه داده برخی نرم افزارهای تجاری خود را در اختیار هواوی قرار دهد. کارشناسان معتقدند منظور از این نرم افزارها احتمالا ویندوز و آفیس است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همچنان شرکت هواوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی دولت آمریکا قرار دارد. اما این شرکت ۹۰ روز مهلت دارد با برخی موسسات آمریکایی همکاری کند. اکنون طبق گزارشی جدید وزارت بازرگانی آمریکا به مایکروسافت اجازه داده نرم افزارهای تجاری خود را به هواوی صادر کند.

مایکروسافت از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اما به گفته کارشناسان نظر می رسد طبق این بیانیه هواوی می تواند از نرم افزارهای ویندوز و آفیس استفاده کند.  بنابراین شرکت چینی برای عرضه رایانه هایی مانند MateBook X Pro با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا نشان داده حاضر است در برخی موارد موضع نرمتری نسبت به هواوی بگیرد و اجازه نامه های همکاری موقت به این شرکت بدهد. 

ویلبرراس وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا نیز قبلا اشاره کرده بود برخی شرکت ها اجازه نامه همکاری با هواوی را دریافت می کنند. البته او هشدار داده بود چنین اجازه نامه ای برای بسیاری از شرکت ها صادر نخواهد شد.

 تا کنون گوگل نتوانسته اجازه نامه همکاری با هواوی را دریافت کند و این روند تاثیری منفی روی کسب وکار هواوی داشته است. بدون تاییدیه وزارت بازرگانی آمریکا هواوی باید موبایل های اندروید را بدون اپلیکیشن های گوگل عرضه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید