پیاده‌روی فضایی برای تعمیر ردیاب ذرات کیهانی انجام شد

دو فضانورد روز جمعه دومین پیاده‌روی پیچیده فضایی را در خارج از ایستگاه بین‌المللی فضایی برای تعمیر ردیاب ذرات کیهانی که در جستجوی ماده تاریک و ضدماده است، انجام دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این پیاده‌روی فضایی ساعت ۱:۳۵ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۱۸:۳۵ دقیقه گرینویچ) توسط «لوکا پارمیتانو» از سازمان فضایی اروپا و «اندرو مورگان» از سازمان فضایی آمریکا (ناسا) انجام شد.

این پیاده روی فضایی که شش ساعت و ۳۳ دقیقه بطول انجامید، ساعت ۷:۰۲ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد. این پیاده‌روی فضایی دومین پیاده‌روی از سری پیاده‌روی‌های فضایی است که برای تعویض یک سیستم خنک کننده در طیف سنج مغناطیسی آلفا (AMS) انجام می شود.در این پیاده‌روی دو فضانورد هشت لوله استیل را با موفقیت قطع کردند که از جمله آن‌ها لوله‌ای بود که دی اکسید کربن باقیمانده را از پمپ خنک کننده قدیمی بیرون می‌کشد.

در جریان پیاده‌روی فضایی روز جمعه، آن‌ها همچنین یک کابل برق را آماده کردند و یک دستگاه پیوست مکانیکی را قبل از نصب سیستم خنک کننده جدید، نصب کردند. این کار، زمینه را برای انجام وظیفه بعدی فضانوردان در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) که قصد دارند با اتصال یک دستگاه جدید از کنار AMS ، سیستم کنترل حرارتی قدیمی را دور بزنند، هموار می‌سازد. پس از این کار، فضانوردان در چهارمین و آخرین کار تعمیراتی خود، نشت‌های احتمالی این دستگاه را بررسی خواهند کرد.

طیف سنج مغناطیسی آلفا (AMS) که ۷.۵ تن وزن دارد سال ۲۰۰۱ به فضا پرتاب شد و توسط یک گروه بین‌المللی ۶۰۰ نفره ساخته شده است؛ این سیستم دارای یک سیستم کنترل حرارتی است که توسط دانشمندان چینی ساخته شده است.

اعضای خدمه ایستگاه بین‌المللی فضایی تا کنون ۲۲۳ پیاده‌روی فضایی در حمایت از مونتاژ و نگهداری از این آزمایشگاه در حال چرخش انجام داده‌اند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید