فیرات در مولداوی به دنبال موفقیت

شکست‌های خفیف مربی سابق تیم ملی مقابل فرانسه و ایسلند

انگین فیرات در دو بازی روی نیمکت مولداوی نشسته و شکست‌های خفیف مقابل فرانسه و ایسلند را تجربه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، انگین فیرات سال‌ها قبل به فوتبال ایران آمد و حضور روی نیمکت تیم ملی را تجربه کرد. مربی آلمانی- ترکیه‌ای که مورد توجه علی دایی قرار گرفت و به عنوان دستیار او در تیم ملی انتخاب شد. فیرات بعد از مربیگری در تیم ملی، به ترکیه رفت و در این کشور مشغول به کار شد. او بعد از یک وقفه چند ساله، به لیگ ایران برگشت و هدایت سایپا را به‌دست گرفت. او در سایپا با بازیکنانی نظیر محمدرضا اخباری، کاوه رضایی و ابراهیم صادقی کار کرد و در نهایت با این تیم به رده هفتم رسید.

فیرات در چند سال اخیر، گاهی به گزینه مربیگری در تیم‌های لیگ برتری نظیر تراکتورسازی و حتی سایپا تبدیل شد اما هیچ‌گاه این شایعه‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفت. حتی ابتدای فصل گفته می‌شد او قرار است به عنوان دستیار مصطفی دنیزلی در کادر فنی تراکتورسازی مشغول فعالیت شود که این اتفاق هم رخ نداد تا مسیر این مربی از فوتبال ایران جدا بماند.

492

یکی دو ماه قبل اما خبر جالبی درباره انگین فیرات شنیدیم. خبر هم این بود که او به عنوان سرمربی تیم ملی مولداوی انتخاب شده و در این تیم فعالیت خواهد کرد. مولداوی برای فوتبالدوستان ایرانی، تنها به دلیل حضور سرگئی پاشنکو و الکساندر – نام آشنایی است. سرگئی سال‌ها درون دروازه ملوان ایستاد و الکساندر هم یک فصل را در ترکیب نفت مسجدسلیمان سپری کرد.

تیم ملی مولداوی قبل از حضور فیرات و در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی اروپا (یورو 2020) در رده ششم جدول شش تیمی قرار داشت. بعد از حضور فیرات، تنها دو بازی این تیم باقی مانده بود، دو بازی سخت مقابل فرانسه در پاریس و ایسلند. فیرات با مولداوی ابتدا برابر فرانسه و ستاره‌های این تیم قرار گرفت که ابتدا با یک گل پیش افتاد اما در ادامه دو گل دریافت کرد و بازی را با شکست به پایان رساند. فیرات در روزی که می‌توانست دیدیه دشام را شکست بدهد، مغلوب گل‌های رافائل واران و اولیویه ژیرو از روی نقطه پنالتی شد تا شگفتی تکمیل نشود.

Faute-de-Giroud-et-but-de-Varane-Le-selectionneur-moldave-crie-au-scandale

به گزارش جی پلاس؛ مولداوی همراه با فیرات و در آخرین بازی مقابل تیم قدرتمند ایسلند قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. فیرات در مولداوی روش 1-1-4-4 را انتخاب کرده و در دو بازی مقابل قدرت‌های فوتبال اروپا دو گل زده و چهار گل دریافت کرده است. مولداوی با توجه به نتایج فیرات و مربی قبل از او- آلتمن از اوکراین – در رده ششم گروه ایستاد. از این گروه فرانسه و ترکیه به ترتیب با امتیازهای 25 و 23 به مرحله نهایی صعود کردند و ایسلند هم در رده سوم ایستاد.

دیدگاه تان را بنویسید