تاثیر فشارخون بارداری با بروز بیماری‌های قلبی

فشارخون بالا در دوران بارداری می‌تواند با بروز مشکلات قلبی در آینده مرتبط باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد فشار خون بالا در دوران بارداری می‌تواند زنان را با خطر فزاینده ابتلا به بیماری‌های قلبی در آینده مواجه کند.

در این تحقیق اطلاعات بیش از ۲۲۰ هزار زن در انگلیس برای مدت زمان هفت سال مورد بررسی قرار گرفت. محققان مشاهده کردند زنانی که حداقل در یک بارداری خود عارضه فشار خون بارداری را تجربه کرده‌اند شریان‌های خونی تنگ‌تری داشته و احتمال ابتلای آنان به فشار خون بالای مزمن در سال‌های بعدی دو تا پنج برابر بیشتر بوده‌ است.  

محقق ارشد این مطالعه از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون گفت: همچنین احتمال اینکه این زنان به مشکلات قلبی از جمله بیماری سرخرگ کرونری و نارسایی قلبی دچار شوند بیشتر بوده‌ است. علاوه بر این، بیش از نیمی از خطر ابتلا به این بیماری‌ها از فشار خون بالای مزمن نشات گرفته‌ است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان تاکید کردند یافته‌های بدست آمده نشان‌دهنده ضرورت درمان عارضه فشار خون بالا در این افراد است. همچنین با انجام تحقیقات بیشتر می‌توان روش‌های جدید درمان فشار خون بالا را در زنانی که حداقل یک‌بار در دوران بارداری این عارضه را تجربه‌ کرده‌اند، ارزیابی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید