نقش بزرگ مسی و رونالدو در فروش حق پخش لالیگا

رئیس برگزاری مسابقات لالیگا گفت: با جدایی رونالدو در بحث فروش حق پخش شاهد افت محسوس چندانی نبودیم اما رفتن مسی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ رقابت پایاپای رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا دو رقیب ازلی فوتبال اسپانیا یکی از دلایلی اصلی جذابیت این لیگ معتبر دنیای فوتبال به حساب می‌آید.در دهه اخیر رودروی و جدال مسی و رونالدو با پیراهن این دو تیم این جذابیت دو چندانی این مصاف را به اوج حساسیت رسانده بود که در نهایت با جدای رونالدو از رئال تا حدی این حساسیت فروکش کرد.

رقابت بین رونالدو و مسی تا حدی پیش رفت که هر دو رکورد‌های لالیگا و باشگاه‌های خود را در شاخص ها مختلف از جمله گلزنی، تعداد بازی و در بخش های دیگر شکست و هر روز شاهد شاهکاری جدید از این دو ستاره در فوتبال لالیگا بودیم اما جدایی رونالدو از رئال نه تنها از این جذابیت کاست بلکه در بخش خرید حق پخش رقابت‌های لالیگا نیز تاثیر گذار بود.

رئیس مسابقات لالیگا خاویر تباس در گفت‌وگو با یک شبکه اسپانیایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج رونالدو تاثیری بر فروش حق پخش لالیگا داشته است، گفت: ما در دهه اخیر در بخش فروش حق پخش مسابقا ت لالیگا با رشد قابل توجهی مواجه شدیم و هر سال ارقام متفاوتی رقم خورده است.

وی افزود: وقتی رونالدو از رئال و لالیگا را تخمین می‌زدیم در بخش درآمد حق پخش  مقداری با افت روبه رو شویم اما این اتفاق رخ نداد ولی رشدی هم در این امر نداشتیم و روند ثابتی ثبت شد و شرکت‌های طف قرارداد مبلغ پایین‌تری را پیشنهاد ندادند.

خاویر تباس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مسی از بارسا جدا شود چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار داشت: دوست ندارم درباره احتمالات و اتفاقاتی که رخ نداده صحبت کنم اما همه ما می‌دانیم که او یک ستاره پر طرفدار در لالیگا است که هواداران بی‌شمار در دنیا برای تماشای هنرنمایی وی وقت می‌گذارند و علاقمند با دیدن بازی مسی هستند.شاید در صورت جدایی او می‌توان حدس زد که در امر فروش حق پخش تاثیرگذاری داشته باشد.
 

دیدگاه تان را بنویسید