گفت و گوی جی پلاس با سرمربی تیم بسکتبال مهرام

هاشمی: با دوران طلایی لیگ بسکتبال فاصله داریم/ دهه ۹۰ روند لیگ نزولی بود

سرمربی تیم بسکتبال مهرام معتقد است لیگ بسکتبال به دلیل نبود بازیکنان خارجی با کیفیت، فاصله زیادی با دوران طلایی خود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مهمترین بازی هفته دوم لیگ برتر والیبال، جدال حساس بین مهرام و شیمیدر بود؛ رقابتی که در نهایت و در ثانیه‌های پایانی به سود مهرام به پایان رسید.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در گفت و گو با جی پلاس درباره این بازی و غلبه بر تیم پرستاره شیمیدر گفت: شیمیدر واقعا تیم بزرگی است که امسال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. آن‌ها در برخی پست‌ها مانند گارد راس و سنتر، بازیکنان خوب و موثری دارند که در این مسابقه ما را آزار دادند. در مقایسه با تیم ما که گارد راس با آن کیفیت و بازیکن پست پنج کلاسیک مانند اصغر کاردوست نداریم، آ‌ن‌ها شرایط بهتری دارند اما در نهایت در پایان این بازی پرنوسان، برخی اتفاق‌ها باعث پیروزی تیم ما شد.

او ادامه داد: از بازی و شرایط شیمیدر مشخص است که آن‌ها زمان پیش فصل را به بطالت نگذرانده‌اند و خیلی خوب تمرین کرده‌اند. همان‌طور که همه می‌دانند اردوی برون‌مرزی هم داشتند و شرایط خوبی پشت سرگذاشتند.

هاشمی درباره دیگر مدعیان لیگ برتر نیز اظهار داشت: امسال به غیر از مهرام و شیمیدر، پتروشیمی و شهرداری گرگان هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند و نفت آبادان هم اگر بازیکن خارجی جذب کند، یکی از شانس‌های ایستادن روی سکوی اول خواهد بود.

سرمربی تیم مهرام در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تعداد مدعیان، می‌توان لیگ امسال را با دوران طلایی این لیگ در اواخر دهه هشتاد مقایسه کرد، گفت: هنوز با آن دوران فاصله داریم. کیفیت بازیکنان خارجی که در آن‌ سال‌ها به ایران می آمدند و از ابتدای لیگ برای تیم‌ها بازی می‌کردند به هیچ وجه با امروز قابل مقایسه نیست. با این حال با توجه به روند نزولی شدیدی که لیگ برتر در دهه 90 تجربه کرده بود و سال گذشته به بدترین روزهای خودش رسیده بود، امسال شرایط بهتری حاکم شده که باید آن را به فال نیک گرفت.

مصطفی هاشمی

او با اشاره به افزایش تعداد تیم ها به 14 تیم ادامه داد: اگرچه با علاقمندی اسپانسرها و تلاش فدراسیون، تعداد تیم‌ها با عدد 14 رسیده اما صرف این اتفاق را نمی‌توان به بالا رفتن کیفیت تفسیر کرد. با این حال همین اتفاق هم خوب است و امیدوارم این افزایش کمیت باعث بالا رفتن کیفیت لیگ هم شود.

هاشمی درباره عملکرد خوب شاگردان جوانش در این مسابقه نیز به جی پلاس گفت: مهرام همواره در کنار توجه به تجربه، سعی کرده تا در امر بازیکن‌سازی نیز عملکرد خوبی داشته باشد و بازیکن‌های خوبی به تیم ملی و لیگ برتر معرفی کند. در گذشته بازیکنان برجسته‌ای مانند صمد نیکخواه، سامان ویسی، سجاد مشایخی، فرید اصلانی، آرمان زنگنه، امیر صدیقی و محمد اوجاقی به بسکتبال ایران معرفی شدند و امسال هم بیش از پنج بازیکن جوان در مهرام حضور دارند که همگی از نظر من کیفیت حضور در لیگ را دارند. سه بازیکن در بازی با شیمیدر به میدان رفتند که عملکردشان را همه دیدند و دو بازیکن دیگر هم آماده بازی بودند که به دلایلی به میدان نرفتند اما قابلیت‌اش را داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید