فردا نزدیک ترین مقارنه ماه و مشتری رخ می‌دهد

کارشناس نجوم از مقارنه ماه و مشتری خبر داد و گفت: این رویداد نجومی به عنوان یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی آزادگان با بیان اینکه پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ شاهد یکی از نزدیکترین مقارنه‌های سال های اخیر هستیم، گفت: ساعت ۱۹:۱۱ فردا، ماه به ۰.۶ درجه‌ای مشتری می‌رسد و مقارنه ای بین این دو رخ می دهد.

وی افزود: در این مقارنه بسیار نزدیک، فاصله بین ماه و مشتری تقریبا برابر با قرص کامل ماه خواهد بود. این فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان عکاسی است که دوربین خود را به سوی آسمان نشانه روند.

کارشناس نجوم خاطر نشان کرد: در این روز، خورشید در افق شهر تهران ساعت ۱۷:۱۰ غروب خواهد کرد و فرصت مناسبی تا زمان مقارنه برای علاقمندان مشاهده این منظره ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماه و مشتری تقریبا همزمان در ساعت ۱۹:۵۲ غروب خواهند کرد، گفت: علاوه بر این دو، اجرام دیگری از منظومه شمسی هم در آن منطقه مهمان آسمان هستند. در نزدیکی افق زهره و عطارد حضور دارند که حدود ساعت ۱۸ غروب خواهند کرد بنابراین از زمان غروب خورشید تا غروب آنها فرصت کوتاهی در آسمان گرگ و میش پس از غروب برای رصدشان فرصت وجود دارد.

آزادگان افزود: همچنین از سوی دیگر کمی بالاتر از مشتری و ماه نیز زحل حضور دارد که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح به راحتی تشخیص داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید