پیشگیری از شکستگی لگن در زنان مسن با ورزش سبک

متخصصان بر اساس بررسی‌های جدید خود تاکید کردند که ورزش کردن به زنان مسن کمک می‌کند تا از خطر شکستگی استخوانی در امان بمانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در این بررسی آمده‌ است: تحرک فیزیکی حتی انجام ورزش‌های سبک همچون پیاده‌روی روزانه موجب می‌شود زنان مسن کمتر در معرض شکستگی استخوان لگن قرار گیرند.

محققان در مطالعات متعددی بر ارتباط بین انجام مرتب حرکات ورزشی و کاهش خطر شکستگی استخوان لگن تاکید کرده‌اند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا هر سال بیش از ۳۰۰ هزار فرد ۶۵ سال به بالا در این کشور به دلیل شکستگی استخوان لگن در مراکز درمانی بستری می‌شوند.

در این بررسی جدید محققان آمریکایی به مطالعه روی بیش از ۷۷ هزار زن مسن پرداخته و در مورد انواع حرکات ورزشی که با کاهش خطر شکستگی استخوان لگن و دیگر استخوان‌ها ارتباط دارد مطالعاتی انجام دادند.

آنها دریافتند به طور میانگین زنانی که مرتب ورزش می‌کنند در مدت زمان ۱۴ سال کمتر در معرض شکستگی استخوان لگن هستند. همچنین انجام ورزش‌های سبک می‌تواند خطر آسیب‌دیدگی‌های جدی را کاهش دهد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، یکی از محققان این مطالعه گفت: ارتباط میان پیاده‌روی و کاهش خطر شکستگی استخوان لگن رضایت بخش است. با افزایش سن افراد کمتر به انجام حرکات ورزشی اقدام می‌کنند در حالی که یافته‌های جدید همواره تاکید دارند که برای پیشگیری از خطر شکستگی انجام تمرینات بدنی سنگین ضروری نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید