علت آبگرفتگی معابر چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آب گرفتگی خیابان‌ها گفت: ریخته شدن پلاستیک‌ها و زباله‌ها عمده عامل آب‌گرفتگی خیابان‌ها بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران  درخصوص بارش باران و آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر تهران گفت: آن چیزی که ما می‌بینیم این است که به واسطه بارش باران شاهد ترافیک در سطح شهر و آب‌گرفتگی‌های جزئی هستیم.

وی افزود: البته براساس آنچه من اطلاع دارم مدیران مختلف شهر تهران و همچنین کارگران زحمتکش خدمات شهری تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی به کار بسته‌اند تا آب‌گرفتگی‌ها از بین برود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما آن چیزی که امروز مشکل اصلی ما است بحث فرهنگ ریختن زباله در داخل انهار و جوی‌ها است. امروز می‌بینیم که متأسفانه بیشتر آب‌گرفتگی‌ها ناشی از زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی ریخته شده در سطح معابر است.

وی افزود: در سیل اخیر در یکی از کشورهای شرق آسیا هم آنچه باعث سیل شده بود تجمع همین زباله‌های پلاستیکی بود که باعث شد تا در این کشور استفاده از پلاستیک و ریختن زباله ممنوع شود.

خداکرمی گفت: از سوی دیگر آب باران برای آنکه تبدیل به سیلاب نشود نیاز دارد تا در عمق زمین فرو برود و به داخل زمین نفوذ کند و اگر این اتفاق نیافتد به صورت روان آب در سطح خیابان‌ها جاری می‌شود.

وی ادامه داد: در دو دهه اخیر شاهد ساخت و سازهای بی رویه‌ای بوده‌ایم که راه نفوذ آب به عمق زمین را بسته است. برای مثال وقتی به یک ساختمان اجازه ساخت زیرزمین در منفی ۵ را می‌دهیم یعنی حداقل ۲۰ متر راه ورود آب را به عمق زمین بسته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نمی‌شود راه نفوذ آب های سطحی را بست و بعد از کارگران بخواهیم که با آب گرفتگی مقابله کنند.

خداکرمی تصریح کرد: آنچه من اطلاع دارم این است که مجموعه شهرداری تهران از ماه‌ها قبل به فکر لایروبی و پاکسازی انهار و جوی‌ها بوده‌اند اما به دو دلیل اشاره شده مشکلاتی پیش آمده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید