واریز ما به‌ التفاوت هزینه اینترنت رومینگ به حساب زائران اربعین

در پی وعده وزیر ارتباطات مبنی بر محاسبه هزینه اینترنت رومینگ زائران اربعین به صورت بسته های اینترنتی به جای نرخ آزاد، مابه التفاوت این هزینه، هم اکنون در حال عودت به حساب زائران است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به دلیل گلایه زائران اربعین از نحوه محاسبه نرخ بالای اینترنت رومینگ در خاک عراق، وزیر ارتباطات اوایل هفته جاری از اپراتورهای موبایل خواست تا همه مصارف اینترنت رومینگ زائران اربعین را در قالب بسته محاسبه و پولهای اخذشده را به زوار بازگردانند.

به گفته زائران اربعین به دلیل اتمام بسته های اینترنت رومینگ و محاسبه نرخ آزاد اینترنت بدون اطلاع رسانی اپراتورها و نیز عدم دریافت پیامک اطلاع رسانی محاسبه نرخ آزاد اینترنت، بسیاری از زائران با رقم های بسیاری در صورتحساب موبایل خود مواجه شده اند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی روز گذشته اعلام کرد که هزینه های اینترنت کاربرانی که در ایام اربعین از اینترنت آزاد در رومینگ استفاده کرده بودند از شب گذشته آغاز می شود و دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، ۲۶ میلیارد تومان را به مردم بازمی گردانند و در این زمینه اطلاع رسانی به زوار با پیامک صورت می گیرد.

وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه در واکنش به توئیت کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر که از بازگشت ۴۰۰ هزار تومان هزینه رومینگ همراه اول در ایام اربعین خبر داده بود، نوشت: این که پول ۲۶ میلیاردی اربعین بود؛ تصور کنید وقتی پول کلاهبرداری های صورت گرفته در خدمات ارزش افزوده (وس) که بدون اطلاع مردم بوده به آنها برگردد، حس زیباتری هم خواهید داشت.

امروز اپراتور همراه اول در پیامکی به زائران اربعین اعلام کرده است: «نظر به استقبال کم نظیر از خدمات رومینگ همراه اول و در راستای تکریم زائران حرم حسینی، به اطلاع می رسد همه مصارف اینترنت رومینگ تعرفه آزاد شما در ایام اربعین حسینی در کشور عراق در قالب بسته های رومینگ ویژه اربعین محاسبه و مبلغ مابه التفاوت از کارکرد رومینگ شما کسر می شود.»

همچنین ایرانسل در اطلاعیه ای اعلام کرد:«با توجه به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر محاسبه هزینه اینترنت آزاد مصرفی اربعین در کشور عراق به صورت بسته‌های اینترنت برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و با نظر مساعد سهامداران ایرانسل، مازاد پرداختی هزینه اینترنت با تعرفه آزاد، به حساب مشترکان ایرانسل برگردانده می‌شود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید