تیم گلبال بانوان پارالمپیک توکیو را از دست داد

تیم ملی گلبال بانوان بعد از هشت سال دوری از شرکت در مسابقات کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک، برای سومین بار نیز شانس حضور در این مسابقات را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فائزه توسلی نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان افزود: هرچند تیم گلبال بانوان در دو دوره قبل بازیهای پارالمپیک لندن و ریو نیز تلاش زیادی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه داشت، اما در دو دوره قبل نیز به دلیل حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات کسب سهمیه شانس حضور خود را از دست داد و متاسفانه نتوانست سهمیه را کسب کند. در این دوره نیز بعد از دو دوره دوری از شرکت در مسابقات پارالمپیک، برای سومین بار نیز شانس حضورش را برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست داد.

وی افزود: تیم ملی گلبال بانوان قرار بود آذرماه برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو عازم ژاپن شود که متاسفانه به دلیل حضور ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی در مسابقات کسب سهمیه، بانوان گلبالیست برای سومین بار نیز شانس حضور خود را از دست دادند.

 نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: از آنجا که سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای مدال آوری است و تنها امکان اعزام ورزشکاران مدال آور به پارالمپیک توکیو وجود دارد، حتی در صورت حضور بانوان گلبالیست در مسابقات کسب سهمیه شاید از سوی کمیته ملی پارالمپیک به توکیو اعزام نمی‌شد.

توسلی در پایان با اشاره به تعطیلی اردوهای تیم ملی گلبال بانوان بعد از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا گفت: اگرچه بانوان گلبالیست بعد از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا هیچ اردویی نداشتند و اردوهای آنها به دلیل عدم اعزام آنها به مسابقات تعطیل شده است، اما برای حفظ تیم سعی داریم با برگزاری اردوهایی در شهرستانها و ارایه راهکارهایی مانع رها شدن تیم گلبال بانوان شویم.

 

دیدگاه تان را بنویسید