معافیت مالیاتی برای بخشی از کالاهای اساسی وارداتی

با بخشنامه جدید هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، مبنای محاسبه مالیات علی الحساب ۴ درصدی واردات از مجموع ارزش گمرکی و حقوق و عوارض ورودی به ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه تقلیل یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حدود سه سال پیش بود که بخشنامه افزایش مالیات علی الحساب واردات از ۲ به چهار درصد، صدای برخی فعالان اقتصادی را بلند کرد، اما در نهایت، چندی بعد دستورالعمل دریافت مالیات علی الحساب از واردکنندگان کالا به تصویب رسید و اجرا شد.

بر اساس این دستور العمل، واردات قطعی کالا توسط کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول پرداخت مالیات علی الحساب واردات کالا به نرخ  چهار درصد ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه گمرکی است.

حالا در بیست‌ونهمین جلسه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، تغییراتی در دستورالعمل دریافت مالیات علی‌الحساب از واردکنندگان کالا اعمال شد.

بر این اساس کالاهای اساسی از پرداخت ۴ درصد مالیات علی‌الحساب واردات معاف شدند. همچنین واحدهای تولیدی دارای پروانه معتبر، سازمان‌های دولتی و تعاونی‌های مرزنشینان و کالاهای وارداتی معاف از پرداخت حقوق ورودی ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی مشمول پرداخت مالیات علی‌الحساب ۴ درصد نمی‌شوند.

با بخشنامه جدید این هیات، مبنای محاسبه مالیات علی الحساب ۴درصد واردات از مجموع ارزش گمرکی و حقوق و عوارض ورودی به ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه تقلیل یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید