در گفت و گو با جی پلاس؛

داریوش یزدانی: ویلموتس از بازی با کامبوج به خوبی استفاده نکرد/ زنان می‌توانند در بازی‌های مهم‌تر به تیم ملی کمک کنند

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که کادر فنی تیم ملی از دیدار مقابل کامبوج بهره لازم را نبرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در نخستین حضور غیر گزینشی بانوان، رقیب خود یعنی کامبوج را با 14 گل شکست دهد و یک روز به خصوص را برای زنان ایرانی رقم بزند.

در این دیدار توپ های زیادی از روی خط دروازه کامبوج عبور کرد و دو بازیکن تیم ملی هت تریک کردند و سایر بازیکنان هم هر کدام دو و یک گل به ثمر رساندند.

داریوش یزدانی، کارشناس فوتبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛ در مورد برتری 14 بر صفر ایران مقابل کامبوج می‌گوید: این بازی دو نکته مثبت داشت و آن هم تعداد گل‌های بازی تیم ملی بود و نکته مثبت دیگر حضور یک بازیکن جوان برخواسته از بازی‌های لیگ در ترکیب تیم ملی بود. البته این تصمیم به نوعی اجباری بود چرا که دژاگه مصدوم شد تا محبی بازی کند و کیفیت خودش را نشان دهد.

*انتظار داشتم جوانان بیشتری بازی کنند

کارشناس فوتبال ایران معتقد است کادرفنی می‌توانست از جوانان بیشتری در این دیدار استفاده کند. او می‌گوید: انتظار من از کادرفنی تیم ملی این بود که در این مسابقه از بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب اصلی استفاده می‌شد. فکر نمی‌کنم بازی با کامبوج این قدر اهمیت داشت که ما به تمام نفرات اصلی‌ و باتجربه‌مان بازی دهیم در حالی که بهترین فرصت بود تا جوان‌تر‌ها در این میدان حضور پیدا کنند و ضمن کسب تجربه ترس‌شان هم بریزد.

*تعویض شجاعی درست نبود

وی در پاسخ به این سوال که ویلموتس تیمش را برای بازی با بحرین و عراق که رقابی قدرتمند‌تری هستند آماده می‌کند، گفت: به‌هرحال این فرصت خوب از جوان‌ها گرفته شد و عجیب اینکه تعویض مسعود شجاعی هم جای سؤال داشت. اهمیت بازی با بحرین و عراق سر جای خود قرار دارد اما بازیکنی مانند شجاعی نیازی به این دیدار نداشت که در چنین دیداری به عنوان بازیکن تعویضی در میدان حاضر شود. ضمن حفظ حرمت شجاعی باید یک بازیکن جوان فرصت بازی پیدا می‌کرد.

مطمئن باشید کامبوج مانند مالدیو پیشرفت می‌کند

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه کامبوج هرگز ضدفوتبال بازی نکرد، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که خیلی در این بازی مشهود بود نوع بازی حریف بود. آنها با وجود اینکه از لحاظ قدرت تیمی قابل مقایسه با ایران نبودند، اما به دفاع اتوبوسی روی نیاوردند بلکه کاملاً باز و اصولی بازی کردند. به این شکل که از همان خط دفاع بازیسازی را شروع کرده و سعی می‌کردند اصول تاکتیکی را رعایت کنند. مطمئن باشید این تیم با همین تفکر چهار سال دیگر پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. همان‌طور که مالدیو چنین مسیری را در پیش گرفت و الان خیلی بهتر از قبل شده است.

*از این بازی به درستی استفاده نشد

یزدانی گفت: کامبوج قطعاً حریفی نبود که ما بخواهیم شرایط تیم ملی را در این بازی عالی توصیف کنیم و به عقیده من استفاده درستی را که ما باید از این بازی می‌کردیم، نکردیم و آن هم همان مسئله بود که در مورد عدم استفاده از جوانان در ترکیب اصلی اشاره کردم.

*بانوان حق داشتند در کنار تیم ملی باشند

وی به اهمیت حضور بانوان پرداخت و افزود: با این حال بانوان حق داشتند در بازی تیم ملی حاضر شوند چون آن‌ها هم همانند مردان در همه جای دنیا از حق برابر برخوردار هستند. دیدیم که حضور بانوان مشکلی نبود و می‌توانیم در بازی‌های مهمتر هم آن ها را در کنار تیم ملی باشند. امیدوارم در رقابت‌های باشگاهی هم این محدودیت برداشته شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید