انتقاد شدید پیشکسوت استقلال از وضعیت کنونی آبی ها/ پیراهن استقلال به تن برخی ها گشاد است!

بازیکن اسبق استقلال گفت: پیراهن شماره ۱۱ احدی تن کسانی است که بند کفش آن خدابیامرز هم نمی‌شوند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ دیروز مصاحبه‌ای از قول مهدی پاشازاده منتشر شد که در آن از قولش نوشته بودند: «برخی بازیکنان استقلال باید کتک بخورند!» به همین بهانه با پیشکسوت باشگاه استقلال تماس گرفتیم که حرف‌های جالبی به ما زد و...

گفته‌اید برخی بازیکنان استقلال باید کتک بخورند؟
نه! این بحث نبود. یکی از همکاران شما از من پرسید برخی از این بازیکنان بی‌خیال و بی‌تفاوت استقلال باید تنبیه شوند که بدانند به کجا آمده‌اند و من هم تأیید کردم ولی بحث کتک زدن و این حرف‌ها نبود.

کدام بازیکنان باید تنبیه شوند؟
من به عنوان کسی که سال‌ها بازیکن و سپس کاپیتان استقلال بودم و با افتخار پیراهن این تیم را پوشیدم می‌گویم برخی کار‌ها جالب نیست. پیراهن استقلال به تن بعضی از بازیکنان گشاد است.

مثلاً چه کسانی؟
من وقتی دیدم در بازی استقلال و ذوب‌آهن، مرتضی تبریزی پس از تعویض به کلمن آب کنار نیمکت لگد می‌زند تأسف می‌خورم. ناراحت می‌شوم که یکی نیست به او بفهماند پیراهن شماره ۱۱ را پوشیده که زمانی تکنیکی‌ترین بازیکن استقلال و شاید ایران، مرحوم رضا احدی می‌پوشید. هافبکی که این آقایان بند کفش آن خدابیامرز هم نمی‌شود.

مثل اینکه خیلی ناراحت شدید؟
تنها من ناراحت نشدم. بعد از بازی با ذوب‌آهن وقتی با همبازیان قدیمی‌ام صحبت می‌کردم آن‌ها هم ابراز ناراحتی می‌کردند که چرا یکی نیست با این بازیکن برخورد کند.

ولی ظاهراً مرتضی تبریزی بعد از آن بازی گفته به خاطر شعار هواداران به کلمن لگد زدم و به خاطر تعویض نبوده است.
به هر دلیلی باشد توجیه ندارد. استقلال با بقیه تیم‌ها فرق می‌کند. اینجا اسمش استقلال است پرافتخارترین تیم ایران در آسیا که بازیکنان بزرگی پیراهن آن را پوشیده‌اند. بزرگانی که برخی بازیکنان امروز انگشت کوچک آن‌ها هم نمی‌شوند. یکی باید این مسائل را به بازیکنان امروزی یادآوری کند. من با شخص مرتضی تبریزی مشکلی ندارم، اما می‌خواهم بپرسم او کیست که چنین رفتاری بروز می‌دهد؟ او باید قدر این پیراهن و هوادارانش را بیشتر بداند. حرف من این است.

در پرسپولیس کریم باقری چنین نقشی بازی می‌کند، اما در استقلال دستیاری وجود ندارد که بازیکنان از او حساب ببرند. شاید حضور امثال پاشازاده به عنوان دستیار ایرانی می‌توانست خیلی کمک حال استراماچونی باشد.
من نباید در این مورد صحبت کنم. می‌دانم قبل از شروع فصل با پیروز قربانی در همین رابطه صحبت شد، اما بدون هماهنگی استراماچونی و به نظرم رفتار خوبی هم با پیروز نشد. اگر قربانی یا یک پیشکسوت شناخته شده استقلالی روی نیمکت بود جلوی خیلی اتفاقات را می‌گرفت. حالا شما به کریم باقری اشاره کردید که دوست و همبازی قدیمی خودم است. اگر او نبود پرسپولیس در شهرآورد چند محروم دیگر می‌داد؟!

بله، دقیقاً به همین خاطر می‌گوییم استقلال یک کریم باقری روی نیمکت کم دارد.
استقلال خیلی چیز‌ها کم دارد. بازیکنانی در این تیم فعلی هستند که تصور می‌کنند به تیم محلی آمده‌اند و اصلاً نمی‌دانند استقلال کجاست؟! البته به این بچه‌ها نمی‌توان خرده گرفت. این‌ها که زوری نیامده‌اند. آن‌ها را خواسته‌اند و قرارداد بسته‌اند ولی باید بدانند اینجا استقلال است.

استراماچونی را از لحاظ کار مربیگری چطور دیده‌اید؟
به هر حال او از مکتب فوتبال ایتالیا آمده، اما باید ابزار داشته باشد. مربیان مطرح اروپایی بدون ابزار نمی‌توانند کار کنند. ۷۰ درصد یک تیم قبل از شروع فصل است که چگونه تقویت شود. چگونه مدیریت شود و چه برنامه‌ریزی داشته باشد. ۳۰ درصد هم دست مربی است. اگر آن ۷۰ درصد لنگ بزند کاری از دست امثال استراماچونی برنمی‌آید، چون عادت کرده‌اند همه چیز فراهم باشد. او شرایط جدیدی را تجربه می‌کند و باید به این مربی ایتالیایی زمان داد.

انتظار می‌رفت یک مربی ایتالیایی بتواند سازماندهی دفاعی استقلال را درست کند در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده و استقلال در روز‌هایی هم که می‌برد گل می‌خورد؟
خط دفاع استقلال می‌تواند ۱۰ روزه درست شود. البته این به من مربوط نمی‌شود فقط به عنوان یک استقلالی و کسی که مربیگری می‌کنم این حرف را می‌زنم. اشکال مدافعان استقلال فنی است ولی همان‌طور که گفتم نمی‌توانم آن را باز کنم. بهتر است رفع این مشکل را به استراماچونی و دستیارانش بسپاریم.

با این وضعیت استقلال تهران شانسی برای جام گرفتن دارد؟
اگر خط دفاع استقلال درست شود من فکر می‌کنم همین تیم بتواند حداقل یک جام در این فصل بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید