واکنش داور ایرانی دادگاه CAS به شایعات مطرح شده در پرونده سوپرجام

داور ایرانی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) در واکنش به برخی شایعات اعلام کرد که از پرونده سوپرجام فوتبال ایران اطلاعی ندارد و حتی داور این پرونده را هم نمی‌شناسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پرند عزیزی در خصوص رأی CAS (دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش) در مورد پرونده سوپر لیگ ایران و اینکه برخی مدعی شده‌اند او مانع اعلام رأی این دادگاه شده و در این زمینه فعالیت‌هایی داشته، گفت: من نحوه رسیدگی CAS را پیش از این توضیح داده‌ام. دلیلی ندارد پرونده‌ای که به CAS ارسال می‌شود، دیگران از آن مطلع باشند. پرونده‌ها بسیار محرمانه است و حتی اگر گوشه‌ای از جزئیات آن عنوان شود، برای آن عضو CAS تخلف است و کرسی خود را از دست می‌دهد. من هیچ خبری از این پرونده ندارم. تنها یک خبر در یک گروه حقوقی در فضای مجازی خواندم که چون دو طرف دلایل و مدارک را به اندازه کافی ارائه ندادند، رأی به تأخیر افتاده است. متأسفانه شایعات زیاد است و این نشان از عدم آگاهی افراد از نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در این دادگاه دارد.

وی افزود: در دادگاه (CAS) 387 نفر هستیم و گاهی ممکن است بعد از دو تا سه سال یک پرونده به افراد ارجاع داده شود. من حتی نمی‌دانم چه کسی به پرونده رسیدگی می‌کند، چه برسد به اینکه اطلاعات داشته باشم. من هیچ اطلاعاتی از پرونده ندارم.

داور ایرانی دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) یادآور شد: در این روزها علیه من شایعه پراکنی می‌کنند. در سه سالی که در ایران بودم، تمام تلاش خود را انجام دادم و صادقانه کار کردم و کسانی که من را می‌شناسند از این موضوع اطلاع دارند. مردم برای من اهمیت دارند، ضمن اینکه کسی نیستم که دادگاهی با آن عظمت و آن تعداد اعضا از سراسر کشور، به حرف من گوش دهد.

عزیزی با اشاره به اینکه از هیچ تیم فوتبال داخلی طرفداری نمی‌کند، گفت: من اصلاً اهل فوتبال نیستم و از هیچ تیمی هم طرفداری نمی‌کنم. تخصص من این است که در هر رشته ورزشی  نظر خود را اعلام کنم. بارها هم گفتم در این مورد باید مدارک و شواهد بررسی شود و من نه مدارک را دیدم و نه داور این پرونده هستم. مهم برای من کشورم است.

وی یادآور شد: CAS با آن عظمت منتظر من نیست و آنها حتی شاید من را به چهره هم نشناسند. قشنگ نیست که مردم به خاطر تعصبات خود دیگران را قضاوت کنند. من یک سال است ایران نیستم. سه سالی که در ایران بودم، صادقانه به عنوان مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک کار و به بسیاری از فدراسیون‌ها و ورزشکاران کمک کردم که خوشبختانه در تمام پرونده‌ها پیروز بودم. طبیعی است در کارتان برخی شما را دوست دارند و برخی دوست ندارند، اما دلیل نمی‌شود با شایعه، توهین و فحاشی در مورد کسی که بی گناه است قضاوت شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید