خط و نشان کیانوش رستمی برای ورزش ایران!

وزنه بردار دسته 96 کیلوگرم تیم‌ملی در خط و نشانی عجیب برای ورزش ایران مدعی شد اگر به من کمک نکنند، مدال المپیک در کار نیست و دیگر چه کسی می خواهد برای شما مدال بیاورد! پس مسیر را برایم حفظ کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کیانوش رستمی درباره حضور در هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری کشور که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: از مسابقات جهانی تاکنون هنوز یک هفته هم نگذشته است ولی باتوجه به قراردادی که با تیم ایران مال برای لیگ برتر داشتم و براساس حس مسوولیتم برای شرکت در مسابقات در اهواز حضور پیدا کردم. نگذاشتم آمادگی بدنی‌ام از دست برود و تلاش کردم روی یک روال آن را حفظ کنم. پس از این که در حرکت یک ضرب مسابقات جهانی، آرنج دستم آسیب دید، تلاش کردم شرایطم بهتر شود تا تمریناتم را ادامه دهم.

وی ادامه داد: در لیگ برتر توانستم 170 کیلوگرم و 215 کیلوگرم را به ترتیب در یک ضرب و دو ضرب به ثبت برسانم که بالا بردن این وزنه‌ها برای خودم خیلی امیدوارکننده بود زیرا فکر نمی‌کردم که بتوانم وزنه بزنم. حتی به یکی دو وزنه دیگر نیز برای تست بدنم حمله کردم و دیدم شرایط بدنی‌ام در آمادگی خودش باقی مانده است.

*وظیفه فدراسیون است که اسامی ما را برای مسابقات رد کند

این وزنه‌بردار در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، با توجه به این که ایتالیا و سوییس درخواست شما را برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک نپذیرفته‌اند، شما احتمالا المپیک توکیو را از دست خواهید دادید؟ گفت: وظیفه ما برابر فدراسیون وزنه برداری این است که تمرینات مان را انجام دهیم و بدن‌مان شرایط خوبی داشته باشد و بقیه مسایل به فدراسیون مربوط می شود. وظیفه فدراسیون است که اسامی ما را برای مسابقات رد کند و تمام کارهای سایت فدراسیون جهانی و تمام برنامه ها را رصد کند و جلو ببرد. من به شخصه در این کار هیچ مسوولیتی ندارم و در خصوص ثبت نام در سایت جهانی نیز چیزی نمی دانم و چیزی هم به ما یاد نداده‌اند.

*کیانوش رستمی را از دست بدهیم، چه کسی را جایگزین کنیم؟

وی افزود: فدراسیون باید اسم من را برای این مسابقات رد کند و از فدرسیون انتظار دارم به عنوان یک ایرانی این کار را برای من انجام دهد تا بتوانم در المپیک شرکت کنم و پرچم ایران را به اهتزاز درآورم. ما تمام تلاش‌مان وزنه زدن است و در قبال کارهای دیگر وظیفه ای نداریم و اصلا خودمان را قاطی این موارد هم نمی کنیم. باید اتفاقات خوبی بیفتد. اگر کیانوش رستمی را از دست بدهیم، قرار است چه کسی را جایگزین کنیم؟ اگر کیانوش و سیدعلی حسینی را از دست دهیم چه کسی می خواهد مدال کسب کند؟ ما ورزشکاران خیلی خوبی داریم ولی در حال حاضر وزنه برداری ایران به ستاره هایی نیاز دارد که بتوانند در المپیک افتخارآفرینی کنند.

*نمی‌دانم چه طور شرایط برای سهراب مرادی خوب است ولی برای من نه!

رستمی عنوان کرد: من تا به امروز در سه مسابقه گزینشی المپیک شرکت کرده‌ام؛ در یکی از مسابقات آزمایش دوپینگ دادم و در دو مسابقه نیز حضور پیدا کرده ام ولی سهراب مرادی فقط در یک مسابقه شرکت کرده است. من نمی دانم چه طور شرایط برای او خوب است ولی برای من خوب نیست. چطور او می تواند به مسابقات برود ولی من نمی توانم؟ به نظرم این موضوع معقول نیست. من در جدول امتیازی جزو شش نفر اول ایران هستم و چیزی کم و کسر ندارم که بگویند شما امتیاز نیاوردی. خیلی از ورزشکاران در همین مسابقات جهانی آمدند و آزمایش دوپینگ دادند و رفتند.

*نباید مدال‌های کیانوش را فراموش کنیم

وی افزود: درست است در جهانی نتیجه نگرفتم ولی با اقتدار آزمایش دوپینگ دادم و پاکی خودم را ثابت کردم. من در مسابقات جام فجر و تایلند شرکت کردم و مدال طلا را کسب کردم. این که در جهانی مدال نگرفتم، مبنا نیست که کیانوش رستمی به درد نمی خورد. ما نباید این قدر بی معرفت باشیم و مدال های کیانوش را فراموش کنیم. من 9 بار روی سکوی دنیا ایستاده ام. کدام ورزشکار را با این مدال ها داریم. پس چرا رستمی را حفظ نکنیم؟

*رییس فدراسیون جهانی گفت که مسابقات ایتالیا، گزینشی المپیک نیست

ملی‌پوش دسته 96 کیلوگرم گفت: گویا فدراسیون به من گفته بود که باید به مسابقات ایتالیا بروم که من خودم به رییس فدراسیون جهانی پیام دادم و گفت که این مسابقات جزو مسابقات گزینشی المپیک نیست. البته من فقط نباید به مسابقات سوییس بروم و تا پایان سال میلادی زمان دارم و تا آن زمان نیز شاید 10 مسابقه وجود دارد. چرا باید فقط به مسابقات ایتالیا و سوییس بپردازیم؟ چرا باید وقت مان را روی این دو مسابقه هدر دهیم و از طرف دیگر عقب بیفتیم. پس باید حرفه‌ای‌تر باشیم. من منتظرم فدراسیون کارهای خود را انجام دهد و تابع دستور فدراسیون هستم. آقای علی مرادی با ارتباطاتی که دارد صد درصد این کار را انجام می دهد و ما هم زیر نظر او کارها را انجام می دهیم تا دوباره برای ایران افتخارآفرینی کنیم.

*هنوز استرس اتفاقات جهانی را دارم و می‌ترسم

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید اگر مسابقات جهانی را با انتخاب وزنه کمتر شروع می کردید، در ادامه کار را با شرایط بهتر ادامه می دادید؟ عنوان کرد: من در تمرینات، در یک ضرب 190 کیلوگرم و در دوضرب 230 کیلوگرم را زده بودم ولی برخی خبرنگاران، مردم را به این سمت بردند که کیانوش خوب کار نکرد ولی همه در جریان باشید که من پنج دقیقه روی صحنه مسابقات جهانی معطل شدم و من را از نظر ذهنی به هم ریختند. همین دیروز که در لیگ برتر مسابقه دادم، آنقدر شرایط ذهنی من را آشفته کرده بودند که بازهم استرس آن روزها در ذهنم بود و و واقعا هنوز هم می‌ترسم. این موضوعات روی من تاثیر گذاشته است و پس از مسابقات جهانی شاید دو ساعت هم درست و حسابی نخوابیده باشم.

*هر روز باید برای همه توضیح دهم

رستمی افزود: هر روز باید برای همه توضیح دهم. من تمام تلاشم را کردم و با تمام وجود رفتم. چرا ورزشکارن دیگر نتوانستند در اوزان المپیکی با اقتدار جلو بیایند؟ چرا همه می گویند کیانوش رستمی خراب کرد؟ چه کسی می توانست در مسابقات جهانی این قدر با اقتدار روی صحنه بیاید؟ به صورتی که تمام دنیا از آن بترسند و متوجه شوند که ورزشکار ایرانی جزو بهترین های دنیا است؟ وزنه بردار قطری وقتی پشت صحنه مسابقاتم را دید، ترسیده بود ولی واقعا شرایط برای من مهیا نشد و فدراسیون جهانی وقت من را خراب کرد و من بهم ریختم. نمی دانستم باید چه کار کنم. چطور می توانستم دوباره پرچم ایران را به اهتزار دربیاورم. من می خواستم رکورد جهان را تغییر دهم و طلا بگیرم ولی همه چیز بهم خورد.

*مسیر را برایم حفظ کنید

وی گفت: من تابع دستور رییس فدراسیون هستم و آقای مرادی نیز مسیر را برای من باز کند تا بتوانم با آرامش به المپیک بروم، نه این که مثل الان که با شما در حال صحبت هستم، این قدر تپش قلبم بالا باشد و بهم ریخته باشم. چرا همه چیز را درمورد کیانوش رستمی فراموش کرده‌ایم؟ من از خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعا می خواهم به من کمک کنند. اگر به من کمک نکنند واقعا مدال المپیک هم در کار نیست و دیگر کیانوش رستمی نداریم. من 15 سال است که در اوج هستم و هیچ ورزشکاری را به این صورت نداشته‌ایم که افت کند و دوباره برگردد. من در 96 کیلوگرم دوباره می توانم در دنیا با همه رقابت کنم. یک زمانی بدنم جا نیفتاده بود ولی امروز دوباره می توانم. پس مسیر را برایم حفظ کنید.

تناقضی عجیب در مصدومیت کیانوش رستمی/ آرنجی که یک هفته ای خوب شد!

دیدگاه تان را بنویسید