بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت که بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه‌های حساس ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر امام بخش قائدی روز سه شنبه افزود : زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفولانزا ۱۵ شهریورماه  تا ۱۵ مهر ماه است و گروه‌های حساس در این زمان اقدام به تزریق واکسن کنند.وی ادامه داد: آنفولانزا یا گریپ (Grippe) از جمله شایع‌ترین بیماری ویروسی در فصل سرما است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و به شدت مُسری است.

قائدی یادآور شد:  بالاترین سطح ایمنی پس از تزریق واکسن آنفولانزا حدود چهار هفته پس از تزریق حاصل می‌شود و تنها گروه‌های پرخطر باید با تجویز پزشک، واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.وی  تاکید کرد: گروه‌های پرخطر شامل مادران باردار، کودکان زیر ۶ ماه، سالمندان بالای ۶۵ سال، افراد چاق و دیابتی، بیماران قلبی عروقی، کبدی، کلیوی و بیماران شیمی درمانی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یادآوری کرد با تزریق این واکسن از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری نمی‌شود و فقط می‌تواند فرد را از ابتلا به بیماری آنفولانزا مصون دارد.
قائدی گفت: برای تزریق این واکسن باید با پزشک متخصص یا داروساز مشورت شود و این واکسن برای کسانی که قبلاً به آن حساسیت نشان داده اند توصیه نمی‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید