از بازیکنان جوان استفاده کردیم

صادقی: 13 بازیکن ما می‌توانند در تیم ملی امید باشند

سرمربی تیم سایپا گفت: تیم‌های دسته‌های پایین‌تر در جام حذفی با انگیزه‌تر بازی می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ابراهیم صادقی سرمربی تیم سایپا پس از پیروزی تیمش مقابل داماش در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:‌ بازی را خوب شروع کردیم، توانستیم گل بزنیم. بعداز گل هم تعویض انجام دادیم و بعد توانستیم گل دوم را هم بزنیم. تیم‌های دسته‌های پایین‌تر در جام حذفی با انگیزه‌تر بازی می‌کنند. 

وی افزود: ما سعی کردیم بازیکنان جوان‌ترمان را به بازی بگیریم. بازیکنانی که در لیگ کمتر به آنها فرصت رسیده بود که پخته‌تر و آماده‌تر شوند برای لیگ‌های فصل بعد. ما بر همین فلسفه پیش می‌رویم و سعی می‌‌کنیم بازیکنان جوان‌مان را در لیگ بازی دهیم که تبدیل به بازیکنان بهتری شوند.

صادقی گفت:‌ در جام حذفی تیم‌هایی که در لیگ پایین‌تر بازی می‌کنند انگیزه زیادی مقابل تیم‌های لیگ برتری دارند و داماش هم فینال جام حذفی سال قبل را تجربه کرده و با اعتماد به نفس زیادی به زمین آمده بودند. مربیان خیلی خوبی دارند امیدوارم آنها در لیگ یک موفق باشند. همچنین به بچه‌های خودم خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم روز به روز بهتر بازی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که از این پیروزی می‌توان به عنوان یک انتقام نام برد یا خیر، تأکید کرد: کلمه انتقام زیبا نیست. فصل گذشته هم ما آنجا بازی را باختیم و نتوانستیم به فینال برویم ولی اگر همان بازی را هم نگاه کنید می‌بینید که داور یک اشتباه محرز انجام داد و آنجا هم تیم ما نباید بازی را واگذار می‌کرد و در گیلان با تیم داماش بازی کردن بسیار سخت است. کلمه انتقام در ورزش به نظر من قشنگ نیست ولی سعی کردیم خوب بازی کنیم تا بازی را ببریم.

سرمربی تیم سایپا در ادامه اذعان داشت: من فوتبال را واقعی می‌بینم و شما دیدید که امروز هفت بازیکن امروز در تیم ما بازی کرده‌اند که می‌توانند به تیم امید دعوت بشوند. ما 13 بازیکن داریم که می‌توانند در تیم ملی امید باشند. 4 یا 5 بازیکن داریم که همین الان می‌توانند در تیم امیدهای سایپا بازی کنند و این تیم، تیم خیلی جوانی است و تیمی است که برای آینده بسته شده است. ما باید واقع‌بین باشیم و تلاش می‌کنیم هر روز بازیکنان‌مان بهتر شوند. من و کادر فنی برای بازیکنان خیلی وقت می‌گذاریم و ضعف‌های آنها را برطرف می‌کنیم و امروز چون بازی‌ها با فاصله چهار روز برگزارمی‌شود منطقی نبود که از تیم اصلی بازی می‌کردیم به خاطر همین سعی کردیم از بازیکنان جوان استفاده کنیم. البته قبل از بازی هم خیلی‌ها انتظار داشتند که ما با تیم اصلی بازی کنیم یا من را خیلی‌ها می‌ترساندند که شاید ببازید ولی در فوتبال ترس نباید وجود داشته باشد و آن چیزی را که فکر می‌کنید درست است باید انجام دهید. البته تضمینی هم برای پیروزی وجود ندارد ولی سعی می‌کنم که روز به روز بهتر شوم.

صادقی در خصوص زمین ورزشگاه اکباتان گفت: فکر می‌کنم از بازی اول ما تا الان کیفیت زمین بهتر شده است. از امروز هم تا یک ماه آینده اینجا بازی نداریم و قطعاً زمین شرایط بهتری پیدا می‌کند. 

وی در خصوص جلسه‌ای که با فرهاد مجیدی داشت هم تصریح کرد: من فقط با فرهاد مجیدی در خصوص بازیکنانی که در تیم سایپا هستند و می‌توانند در تیم ملی امید باشند صحبت کردم و در این خصوص با فرهاد مشورت کردم. ما همه جوره سعی می‌کنیم به تیم ملی کمک کنیم. این جزو اهداف باشگاه سایپا است که بازیکن‌سازی کند. یعنی بازیکن بسازد و در اختیار فوتبال ایران قرار دهد. به نظر من که 19 سال در سایپا بازی کرده‌ام دو سال به عنوان دستیار بوده‌ام و امسال هم که سرمربی این تیم شده‌ام فلسفه سایپا باید بازیکن‌سازی باشد. باید منطقی باشیم با وجود تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان که این همه تماشاگر دارند و یک استان پشت هر کدام از این تیم‌ها هوادار و مسئولین وجود دارند واقعاً سایپا نمی‌تواند فلسفه قهرمانی داشته باشد. سایپا باید تیم بسازد، بازیکن تربیت کند و در اختیار فوتبال ایران قرار دهد. هرچند سالی یک بار به این فکر کند که نتایج خوبی بگیرد و در آسیا حضور داشته باشد.

سرمربی تیم سایپا در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم یکی از بهترین زیرساخت‌های فوتبال ایران را سایپا دارد. یک مجموعه ورزشی کامل دارد، زمین تمرین دارد، سالن دارد، سالن وزنه دارد، خوابگاه دارد، کمتر باشگاهی پیدا می‌شود که چنین امکاناتی داشته باشد البته با مدیران باشگاه صحبت کرده‌ایم که این زیرساخت‌ها کامل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید