آخرین جزییات درباره وضعیت سنگنورد ۸ ساله / سطح هوشیاری آرمان بالا رفت

رئیس هیأت پزشکی اصفهان حال کودک هشت ساله را امیدوار کننده دانست و معتقد است که شانس زیادی برای هوشیاری او وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر احمد باقری مقدم در باره وضعیت آرمان غیاثی ( کودک ۸ ساله ای که در مسابقات سنگنوردی اصفهان سقوط کرد و اکنون در کماست)، گفت: این کودک اکنون در بیمارستان الزهرا در آی سی یو تحت مراقبت های ویژه است و هنوز سطح هوشیاری پایینی دارد. شرایط مغزی این کودک بسیار نگران کننده بود اما پزشکان امکان برگشتن سطح هوشیاری او را بالا می دانند و معتقدند که شانس زیادی برای هوشیاری او وجود دارد.

او افزود: به دلیل تشنج هایی که هنگام حادثه برای این کودک رخ داد دارو های خواب آوری به او تزریق شد و اکنون نمی توانیم تشخیص دهیم که آسیب به چه مقدار بوده است اما امیدوار به بهبودی این کودک هستیم.

رئیس هیأت پزشکی اصفهان با بیان اینکه باشگاهی که مسابقات را برگزار کرده است خصوصی بوده و مجوز های لازم را دریافت نکرده است، تاکید کرد: اداره ورزش و هیأت کوهنوردی اصفهان در جریان برگزاری این مسابقه نبوده است. توجیه این باشگاه خصوصی این بود که اعضای باشگاه حرفه ای هستند پس بنابراین می توانند مسابقات را برگزار کنند. این مسابقه داخلی بوده و در رده سنی نونهالان برگزار شده است. در حین این مسابقه قلاب این کودک محکم نبوده و جدا می شود و به دلیل اینکه عرض تشک کم بوده دچار این حادثه شده است. البته باید کارشناسان نظرات تکمیلی را ارائه دهند.

باقری مقدم اضافه کرد: چون عرض تشک کم بوده است این کودک به بیرون تشک می افتد و همان لحظه بیهوش می شود و تشنج می کند. او سریعا به بیمارستان منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می گیرد. آرمان غیاثی دچار تورم مغزی شده است و همچنین در این حادثه خونریزی داخلی می کند و پزشکان تحال این کودک را خارج کردند.

دکتر باقری مقدم در خصوص ایمنی اماکن ورزشی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر که در مورد آرمان غیاثی و همچنین کودک حادثه دیده در بازی پرسپولیسی رخ داده، باید توجه بیشتری داشته باشیم و هشدارها را جدی بگیریم و تجهیزات لازم در اماکن ورزشی را بارها چک کنیم تا مجوزهای لازمه صادر شود و شاهد اینگونه حوادث نباشیم. خانواده ها به اماکن ورزشی اطمینان می‌کنند و باید جواب این اعتماد به درستی به آنها داده شود.

او در پایان افزود: عرض تشک کم بود و استانداردهای لازم را نداشت. در مسابقات نونهالان بسیار ضروری است که تشک استاندارد قرار گیرد تا از بروز حادثه جلو گیری کند.  این موارد در مراحل رسیدگی به شکایت حتما مطرح خواهد شد. در کل اگر تجهیزات اماکن ورزشی بررسی شود این مشکلات رخ نخواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید