گزارش جی پلاس

دو هفته تا حضور بانوان در استادیوم آزادی / تاییدیه نهایی مقامات ایرانی به فیفا؟

صحبت های رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال اینطور نشان می دهد که مشکل حضور زنان در استادیوم های فوتبال تا دو هفته و بازی ایران - کامبوج حل خواهد شد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مراسم بهترین های فیفا در حالی برگزار شد که ایران بدون اینکه نماینده ای در بخش بهترین ها داشته باشد، سوژه صحبت رئیس فدراسیون جهانی شد. صحبت هایی که به ماجرای حضور زنان در ورزشگاه ها مربوط بود و اینفانتینیو، به صراحت اعلام کرد که در بازی بعدی تیم ملی فوتبال، زنان به استادیوم ها خواهند رفت. جمله خبری ای که هیچ گونه شک و تردیدی در آن نبود و رئیس فیفا خیلی مطمئن از وقوع آن صحبت کرد.

  • اولیتماتوم یا تایید گرفته شده؟

برداشت از صحبت های شب گذشته رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مراسم بهترین های فیفا، از دو حالت خارج نیست. وقتی او اینقدر مطمئن و قطعی صحبت می کند، نشان می دهد کار تمام شده است. یا اینکه او با لحنی دستوری می گوید زنان باید به ورزشگاه بروند و یا اینکه تایید نهایی را از مسئولان ایرانی گرفته که خبر از حضور بانوان در دیدار آینده تیم ملی برابر کامبوج در ورزشگاه آزادی می دهد.

  • ماجرای دختر آبی کار خودش را کرد؟

فیفا پیش از این بارها سعی کرده بود تا به اشکال مختلف ماجرای ورود زنان به ورزشگاه های ایران را باز کند اما هر بار به شکلی نتوانسته بود. با این حال گویا ماجرای "دختر آبی" و جوی که در رسانه های خارجی ساخته شد، فیفا را با آتشی تندتر از گذشته به این ماجرا وارد کرد. فیفا به طور مستقیم به اظهار نظر درباره آن ماجرا پرداخت و عنوان کرد که با جدیت مشکل ورود زنان به ورزشگاه های ایران را حل خواهد کرد. مشکلی که گویا حل شده و از مدتی دیگر، زنان در استادیوم فوتبال هم تماشاگر مسابقات خواهند بود.

  • دو هفته تا لغو ممنوعیت ورود زنان؟

رئیس فیفا اعلام کرده که زنان در دیدار بعدی تیم ملی مقابل کامبوج به استادیوم خواهند رفت. دیداری که حدود دو هفته دیگر و 18 مهر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. این یعنی تنها 16 روز تا پایان ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ها مانده یا اینکه فدراسیون فوتبال بازهم به بهانه های مختلف، از اجرای دستور فیفا سر باز خواهد زد؟

پیش از این بارها عنوان شده بود مشکل اصلی ورود زنان به ورزشگاه ها، نبود زیر ساخت های لازم است. زیر ساخت هایی که بعید به نظر می رسد در این مدت کوتاه بتواند ایجاد شده و شرایط را برای ورود بانوان به ورزشگاه ها فراهم کند.

  • حضور گزینشی؟!

البته بعید هم نیست مانند والیبال، فوتبالی ها هم با آوردن تعداد محدود و گزینش شده بانوان به استادیوم، از فشار موجود کم کنند. اقدامی که باعث می شود هم فیفا قدری راضی شود و هم حضور کنترل شده با ماهیت غیرمردمی آنها در استادیوم، سد باشد بر سر راه مخالفت های داخلی و عبور از حل مساله زیرساخت های مناسب!

دیدگاه تان را بنویسید