دو علتی که تاکنون برای حذف یارانه پردرآمدها اقدام نشده

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ از حذف آزمایشی یارانه ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که توان مالی بالایی دارند خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین میرزایی، در برنامه تیتر شب گذشته شبکه خبر گفت: به دو علت تاکنون برای حذف یارانه پردرآمدها اقدام نشده است یکی به علت آن که داده‌های مناسب در کشور وجود نداشته و دیگری اجتناب از حساسیت‌های اجتماعی بود، اما وقتی اقدامی به نفع کشور باشد باید شجاعانه عمل کرد.

آقای رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با مرور سرگذشت پرداخت یارانه و بی اعتنایی دولت‌ها به فراهم کردن دولت الکترونیک گفت: باید در سنجش و اجرای آزمون وسع، بیشتر دقت شود و نباید به دنبال حذف یارانه افراد با درآمد پایین باشیم.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ در ادامه گفتگو امکان بروز اشتباه در پرداخت یارانه‌ها را رد نکرد و گفت: بروز برخی از مشکل‌ها به واسطه حساب بانکی افراد است و گاهی تغییر یا فوت سرپرست خانوار و بعضی وقت‌ها هم تاخیر در پرداخت یارانه از ناحیه بانک هاست.

آقای میرزایی درباره برآوردهای میزان حذف یارانه‌ها نیز افزود: برآورد دقیقی ندارد و چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نباید توزیع عمومی و همگانی یارانه ادامه پیدا کند و مجلس باید با وضع قوانین مناسب دسترسی با اطلاعات بانکی و مالیاتی مردم را فراهم کند که اقدامی به نفع کشور است.

 

دیدگاه تان را بنویسید