نجاتی: تمام رویایم حضور و کسب مدال در المپیک است

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان در وزن ۶۰ کیلوگرم گفت: تمام رویایم حضور و کسب مدال در المپیک است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا نجاتی درباره عملکردش در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و کسب مدال برنز گفت: سطح مسابقات امسال با توجه به اینکه اولین گزینشی المپیک بود واقعاً بالا بود. 40 نفر در وزن 60 کیلو گرم حضور داشتند که شلوغ‌ترین وزن مسابقات بود.

وی ادامه داد: تمام حریفان مهم و عنوان دار و با تجربه بودند. چندین قهرمان المپیک و جهان در این وزن حضور داشتند و خیلی از نامداران حتی موفق به کسب سهمیه هم نشدند. 

نجاتی در خصوص اینکه شاید خیلی ها حسابی روی مدال او باز نکرده بودند و حتی کسب سهمیه راهم رویا می دانستند گفت: با قرعه خوبی که در شروع مسابقات نصیبم شد بدنم کم کم راه افتاد و توانستم با جو سالن آشنا شوم. در این چند ماه در خانه کشتی سختی‌های زیادی کشیدیم و تمرینات طاقت فرسایی انجام دادیم. خوشحالم که با این مدال گوشه‌ای از زحمات محمد بنا و مربیان تیم ملی را جبران کرده‌ام و پاسخ خوبی به اعتماد آنها دادم. 

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی قهرمانی جهان ادامه داد: از حمایت های پدر و مادر و خانواده ام هم تشکر می کنم. روح‌الله میکائیلی، مهدی علیزاده و ناصر تهرانی مربیان هم در شهر قم هستند که زحمات زیادی برای من کشیدند و بلافاصله بعد از پایان مسابقه با آنها تماس گرفتم و با هم گریه کردیم. 


نجاتی در خصوص این که کشتی گیران را در این مسابقات شکست داد که سال ها کابوس سبک وزن های ما بوده‌اند گفت: در تمام این ماه ها تمام حریفان را آنالیز کرده بودیم و با برنامه روی تشک رفتم. آنگلوف واقعاً کشتی‌گیر قدرتمندی بود، اما با برنامه فنی مناسب شکستش دادم، حتی تاسمرادوف هم که سالهاست کشتی می گیرد و از کودکی مسابقاتش را دنبال می کردم از قدرت بالایی برخوردار بود درست است که سن زیادی دارد اما وزنش از من بیشتر بود و کشتی گرفتن مقابل او واقعاً سخت بود هرچند خدا کمک کرد و برنده شدم. 

وی درباره مبارزه با حریف ژاپنی و شکست مقابل او عنوان کرد: در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف ژاپنی بارانداز اول را که خوردم دنده‌ام آسیب دید و نتوانستم بیشتر مقاومت کنم و باختم. البته همه دیدند که حریف ژاپنی از چه قدرتی برخوردار بود و در فینال قهرمان جهان از روسیه را چطور شکست داد. 

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان در خصوص برنامه‌هایش برای آینده گفت: تمام رویایم حضور و کسب مدال در المپیک است. خدا را شکر اینجا موفق به کسب سهمیه شدم. امیدوارم در مدت باقیمانده بتوانم نظر کادر فنی را جلب کنم و اگر نماینده ایران بودم سعی می کنم با رفع نقاط ضعف بهترین نتیجه را برای سربلندی ایران کسب کنم. 

نجاتی در پایان خاطر نشان کرد با توجه به اینکه دوران خدمت مقدس سربازی را پشت سر می گذارم از آقای راسخ و همکارانش در ستاد ناجای قم تشکر می کنم که به من مرخصی دادند تا بتوانم در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کنم و تمرین کنم

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه خیلی از کشتی گیران ما اولین  حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه می کردند به نظر می رسید جزو سالن مسابقات روی عملکرد آنها تأثیر منفی گذاشته بود گفت: برعکس، من وقتی وارد چنین فضایی می‌شوم با انرژی بیشتری می توانم کشتی بگیرم و از این جو انرژی می‌گیرم، بدون اینکه استرس داشته باشم. واقعاً از کشتی گرفتن در چنین فضایی لذت بردم.

 

دیدگاه تان را بنویسید