بندهای عجیب قراردادها در فوتبال اروپا

چندی پیش اخباری درمورد قرارداد لیونل مسی در رسانه‌های معتبر جهان منتشر شد و هواداران بارسلونا را شوکه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، لیونل مسی می‌تواند در پایان فصل 2019-2020 از بارسلونا جدا شود و به هر تیمی که علاقه دارد بپیوندد. این خبری بود که روزنامه ال پائیس اعلام کرد ‌تا جنجال‌ها و حواشی حول‌و‍‌حوش بارسلونا به اوج خود برسد. بعد از این اتفاق بود که جرارد پیکه، مدافع بارسلونا اعلام کرد که از این موضوع اطلاع داشته است، همچنین جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا که در مصاحبه‌ای مفصل موضوع را برای هواداران بارسلونا شرح داد و در جریان مصاحبه اعلام کرد که بندهای این‌چنینی، پیش‌تر در قرارداد ژاوی، پویول و اینیستا هم وجود داشته و بارسلونا مطمئن است که بازیکنی مثل مسی به‌طور کامل به باشگاه وفادار خواهد بود.

نکته جالب این است که بدانید این بند جدایی عجیب لیونل مسی، تنها بند عجیب‌وغریب قرارداد بازیکنان در فوتبال اروپا نیست و بازیکنان شناخته‌شده و مشهور زیادی، این دست از بندها را در قرارداد خود دارند.

نیمار و بارسلونا؛ هزینه‌های رفقای نیمار به حساب آبی‌اناری‌ها

خرید نیمار برای بارسلونا به پروژه‌ای سخت و نفس‌گیر تبدیل شده بود؛ ورود رئال مادرید به این انتقال کار را برای بارسلونا سخت‌تر از قبل کرده بود و مبالغی باورنکردنی پیرامون قیمت خرید این بازیکن از طرف سانتوس شنیده می‌شد. درنهایت این بارسلونا بود که موفق شد با رقمی که هنوز هم مبلغ دقیق آن اعلام نشده است، مراسم معارفه نیمار را در نیوکمپ برگزار کند. براساس اخبار اعلام‌شده در قرارداد نیمار بندی وجود داشت که بارسلونا موظف بود کلیه هزینه‌های رفقای نیمار را بپردازد تا آن‌ها هر دو ماه یک‌بار از برزیل به اسپانیا بیایند و در کنار ستاره محبوب آن روزهای نیوکمپ به تفریح بپردازند.

ترس از پرواز، بلای جان دنیس برگکمپ!

ستاره تیم ملی هلند که این روزها میان فوتبال‌دوستان با کنترل توپ اعجاب‌آور و گل زیبایش به آرژانتین بعد از آن حرکت شناخته می‌شود، در قرارداد خود با آرسنال بندی شگفت‌انگیز داشته است. برگکمپ در قرارداد خود با آرسنال، بندی داشته است که در آن مشخص شده بود، او با هواپیما سفر نخواهد کرد و توپچی‌های لندن باید راه دیگری را برای حمل‌ونقل ستاره تیم‌شان در نظر بگیرند. ستاره هلندی سابق آرسنال در کتاب خاطرات خود درباره مذاکراتش با آرسنال برای تمدید و بستن قرارداد نوشت: زمانی که من مبلغ درخواستی‌ام را اعلام کردم، آن‌ها مقداری از آن را کم کردند و گفتند دلیل این کار، این است که تو با تیم پرواز نمی‌کنی! البته به‌نظر می‌رسد که این بند در قرارداد برکگمپ تاثیر چندانی روی عمل‌کرد او نداشته است و او موفق شده است با این تیم، سه دوره فاتح لیگ برتر انگلستان شود و بازیکنی موثر در تیم «شکست ناپذیران» آرسنال در سال 2003-2004 باشد.

گاز گرفتن ممنوع؛ وقتی بارسلونا از سوارز ترسید

لوییس سوارز تا پیش از پیوستن به بارسلونا با حاشیه‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ از توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا، ستاره سابق منچستریونایتد تا گاز گرفتن کیلینی و ایوانوویچ در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی و لیگ برتر انگلستان. سوارز بعد از اینکه کیلینی، مدافع ایتالیایی تیم یوونتوس را گاز گرفت با محرومیتی سنگین از سوی فیفا روبه‌رو شد و اجازه همراهی تیمش را به مدت چهار ماه پیدا نکرد. بارسلونا که بعد از محرومیت سوارز با او قرارداد بسته بود، برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات زشتی، بندی را در قرارداد سوارز قرار داد که در آن سوارز درصورت تکرار رفتارش و گاز گرفتن بازیکنان دیگر، با جریمه‌ای چهار میلیون یورویی از طرف بارسلونا روبه‌رو می‌شد. قراردادن این بند در قرارداد سوارز باعث شد تا این بازیکن اروگوئه‌ای دیگر دست به چنین رفتارهایی نزند و تمرکز خود را بیش از پیش روی فوتبال بگذارد.

استفاده بیش از 20 دقیقه پولی است!

الکس اوکسلید چمبرلین، بازیکن انگلیسی تیم فوتبال لیورپول در سال 2017 از آرسنال به جمع قرمزهای مرسی‌ساید رفت. بند عجیب در قرارداد چمبرلین اما به زمان انتقال این بازیکن از ساوتهمپتون به آرسنال برمی‌گردد. جایی‌که باشگاه فوتبال ساوتهمپتون در قراردادش با آرسنال بندی را گنجاند که طبق آن، اگر چمبرلین برای آرسنال بیش از بیست دقیقه در هر مسابقه به میدان رفت، باشگاه لندنی مجبور می‌شد مبلغ 10 هزار پوند به ساوتهمپتون پرداخت کند.

از زندگی مجانی رفقای نیمار تا ترس از پرواز دنیس پرگکمپ، ارزش ستاره‌ها بیش از پیش در فوتبال جهان مشخص می‌شود. ارزش و تلاشی که تیم‌ها برای راحتی و محافظت از ستاره‌های‌شان انجام می‌دهند تا بهترین عملکرد را از آن‌ها در زمین مسابقه ببینند.

 

دیدگاه تان را بنویسید